آب تصفیه شده برای بدن مفید است یا خیر؟

اقتصاد ایران: استفاده از آب تصفیه شده قطعا برای سلامتی مفید است. با آبرسان تهران ارائه کننده انواع دستگاه تصفیه آب همراه باشید.

در پاسخ به این سوال که آیا مصرف آب تصفیه شده خوب است یا خیر، در ادامه مقاله با آبرسان تهران جهت ارائه برخی مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب همراه باشید:

شرکت آبرسان تهران

فروش و خدمات پس از فروش بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب

02177999407 – 02177999423 – 09120296614

مزایای استفاده از آب تصفیه شده

از جمله مزایای استفاده دستگاه تصفیه آب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حذف کلر

کلر یک ماده شیمیایی سمی و خطرناک برای بدن و در عین حال ضد عفونی کننده آب می باشد. این ماده باعث بروز سرطان های روده و معده می شود. امروزه با توجه به آلوده بودن آب مصرفی، مقدار کلر بیشتر از حد استاندارد جهانی (بیش از 15 میلی گرم در هر لیتر) است.

تنها راه کم کردن کلر آب شرب استفاده از کربن اکتیو و فیلتر ممبران می باشد که هر دوی این فیلترها در دستگاه تصفیه آب وجود دارند و تنها راه خلاص شدن از مواد سمی درون آب خرید دستگاه تصفیه آب خوب و با کیفیت است.

حذف سرب

سرب نیز یک ماده شیمیایی خطرناک است که به علل زیادی به آب شهری نفوذ می کند یکی از این دلایل سرب موجود در دود وسایل نقلیه است که به هنگام بارندگی به آب شهری نفوذ می کند و باعث آلوده شدن آب می شود. سرب می تواند بر روی ذهن کودکان تاثیر بگذارد و باعث کند ذهنی در کودکان و فراموشی در بزرگ سالان شود. سرب را با روش های متعددی می توان از آب حذف کرد که تنها راه کم هزینه آن استفاده از دستگاه تصفیه آب است. البته خاطر نشان می شود که دستگاه تصفیه آب باید دارای فیلترهای با کیفیت و مرغوب باشد.

حذف نیترات

 نیترات یک ماده مهم غذایی برای رشد گیاهان محسوب می شود ولی برای انسان یک ماده سمی است. نیترات درون آب با نوشیدن آب وارد خون می شود و با چسبیدن به هموگلوبین درون خون آن را تبدیل متو هموگلوبین می کند و مانع انتقال اکسیژن توسط هموگلوبین می شود. در کودکان و نوزادان در حال رشد نرسیدن اکسیژن به مغز و دیگر اعضای حیاتی بدن باعث عدم رشد و عقب ماندگی کودکان می شود.

سازمان بهداشت جهانی حداکثر مجاز غلظت نیترات درآب شرب را 15 میلی گرم در هر لیتر تعیین نموده است که هم اکنون در مناطقی که دارای بافت جنگلی زیاد هست مانند شمال ایران و مناطق شالیزاری و مناطقی که باغات زیاد دارند مقدار نیترات 50 الی 75 میلی گرم در هر لیتر است.

نیترات موجود در آب آشامیدنی فقط توسط فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب گرفته می شود.

حذف فلوراید

در برخی نقاط به دلیل کمبود فلوراید در آب اشامیدنی آن را بصورت دستی به آب اضافه می کنند و در برخی مناطق بصورت طبیعی بوفور در آب یافت می شود. مقدار مجاز فلوراید در آب آشامیدنی ppm 1 ( یک گرم در هر لیتر) می باشد که حد بیشتر از آن می تواند اثرات مخربی مانند کاهش ضریب هوشی کودکان، خشکی مفاصل، خطر ابتلا به سرطان روده و معده، تیروئید و آسیب عملکرد سیستم عصبی در انسان، درد های استخوانی شود.

آب برخی شهرها دارای مقادیر فلوراید بالای 1.5 میلی گرم در لیتر هستند که از طریق آب آشامیدنی وارد بدن شده و زیان آور هستند. مقادیر بالای فلوراید نیز در دستگاه تصفیه آب گرفته می شود و به میزان مجاز کمتر از 1 میلی گرم در هر لیتر می رسد.

صرفه جویی در هزینه خانواده

استفاده از آب بطری شده با وجود فراوانی به دلیل قرار گرفتن در بطری های پلاستیکی، باعث سمی شدن آب و سرطان زا بودن آن می گردد. همچنین هزینه آن با توجه به میزان مصرف بالا می باشد. در صورتیکه با تهیه دستگاه تصفیه آب خوب برای یک بار می توانید علاوه بر برخورداری از آب سالم، در هزینه نیز صرفه جویی نمائید.

کاهش مشکلات گوارشی

میکرو ارگانیزم هایی مثل کریپتوسپوریدیم و جیاردیا و آمیب، انگل هایی دارای کیست هستند که نسبت به گندزدا هایی مانند کلر مقاوم می باشند. این انگل ها با عث ایجاد مشکلات روده ای و گوارشی می شوند. دستگاه های تصفیه آب خانگی مجهز به فیلتر ممبران باشد قادر به حذف این انگل ها از آب می باشند که به دلیل داشتن منافذ بسیار ریز در حد نانو تا 85 درصد میکروب های درون آب را به راحتی حذف می کند.

تخلیه و سم زدایی راحت تر بدن

حدود 2000 ماده سمی شناخته شده می تواند از طریق آب وارد بدن ما شود. آب تصفیه شده این مواد را از آب آشامیدنی حذف می کند و باعث می شود کلیه های شما به راحت تر مواد سمی بدن شما را دفع کنند و کمتر در طول روز فعالیت داشته باشند. هر چه آب سالم تری بنوشید توانایی بدن خود را برای دفع سموم، افزایش می دهید.

سردرد کمتر

از آنجا که دور مغز از آب تشکیل شده، نوشیدن آب سالم برای تامین مایع دور مغز و در نتیجه کاهش سردرد بسیار مهم است. برخی مطالعات نشان داده اند که نوشیدن آب کلر دار می تواند منجر به میگرن شود. جالب است بدانید که تمام کلر موجود در آب تصفیه شده توسط کربن اکتیو گرفته می شود.

سیستم گوارشی بهبود یافته

هضم غذا در بدن نیاز به آب تازه و سالم دارد تا عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. آب تصفیه شده باعث می شود متابولیسم بدن بهبود پیدا کند. برخی از مطالعات حتی نشان می دهند که اگر روز خود را با یک فنجان آب گرم تصفیه شده شروع کنید می تواند برای بدن شما شگفتی ایجاد کند.فواید نوشیدن آب داغ

از بین رفتن یبوست

افرادی که از یبوست رنج می برند با مصرف آب تصفیه شد بهبود می یابند. همچنین آب تصفیه شده می تواند به بازگرداندن حرکت طبیعی روده کمک کند.

جذاب تر باشید

به دلیل عدم وجود کلر در آب مصرفی، موهای شما شفاف تر می شود، پوست شما نرمتر خواهد شد و ناخن شما سالم خواهد بود. همچنین می توانید با مصرف آب کافی و سالم، آکنه و سایر بیماری های مرتبط راکاهش دهید.

طعم و مزه واقعی غذا

استفاده از آب تصفیه شده در پخت و پز غذا طعم طبیعی آن را حفظ میکند. مواد سمی مانند کلر و سختی بیش از حد آب، طعم و بوی نامطبوع آب و سایر باکتری های موجود در آب ممکن است طعم غذای شما را تغییر دهد.

شرکت آبرسان تهران

شرکت آبرسان تهران با حدود 15 سال سابقه در زمینه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب بهترین و با کیفیت ترین برندهای دستگاه تصفیه آب را به شما ارائه می دهد.

برای دریافت مشاوره جهت خرید و یا استفاده از خدمات سرویس دستگاه تصفیه آب با شماره های 02177999407 – 021777999423 – 09120296614  تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت نمایید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ