بانک‌ها به تورم در بازار مسکن و طلا و ارز دامن می زنند

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فعالیت بانک‌ها در تجارت و خریدوفروش ملک و طلا و ارز گفت این کار جذابیت‌های کاذب در بخش دلالی و واسطه‌گری ایجاد کرده و موجب تورم در بازار طلا و ارز و ملک شده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس پاپی زاده با بیان این که حجم سرمایه‌گذاری در کشور باید افزایش یابد و در نهایت به تولید، ارزش‌افزوده و اشتغال منتج شود، گفت: یک‌سری موانع برای تولید و فعالیت‌های اقتصادی پیش روی ماست. در این راستا ظرفیت‌های داخلی و خارجی هم داریم که در این باره باید کارهایی انجام دهیم.

وی گام نخست را رفع موانع تولید و فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت: نظام بانکی باید ساماندهی شود؛ ولی بانک‌های ما به فعالیت‌های مالی غیرمفید مشغول هستند. فعالیت بانک‌ها شامل تجارت، خریدوفروش طلا و ارز و... عمدتاً غیرضرور است و در نتیجه سرمایه‌های کشور حبس شده و از طرفی جذابیت‌های کاذب در بخش دلالی و واسطه‌گری، موجب تورم در بازار مسکن و ملک شده است.

پاپی زاده تأکید کرد: ورود بانک‌ها به خریدوفروش املاک موجب تورم کاذب شده درحالی‌که این معضل باید حل شود و سرمایه‌گذاری باید به سمت تأمین مالی بنگاه‌ها و سرمایه در گردش سوق پیدا کند.

این نماینده مجلس افزود: تا زمانی که از ثبات لازم برخوردار نباشیم، بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه‌گذاری نخواهد داشت؛ ازاین‌رو ریسک سرمایه باید کاهش پیدا کند.

وی جلوگیری از نوسانات اقتصادی را از موضوعات جدی دانست و تصریح کرد: تک‌نرخی شدن قیمت ارز از اهم موضوعات است؛ ولی وقتی دولت در زمینه صادرات یک‌باره تصمیم‌گیری می‌کند، اثرات منفی بر فعالیت تجار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ