انتقال فرهنگ جهادی شهدا به نسل جدید یک ضرورت است

اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان بر لزوم بازگو کردن خاطرات شهدا به نسل جوان تاکید کرد و گفت: انتقال فرهنگ جهادی شهدا به نسل جدید یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تسلیت شهادت پرچمدار جبهه مقاومت شهید هنیه اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی، شهدای خدمت شهید رئیسی همراهانش و شهید اسماعیل هنیه هدفشان تعالی دین اسلام و شکست رژیم صهیونیستی بوده است.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم در راستای توسعه موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: از جنبه حقیقی وظیفه ما ادای دین به شهدا است زیرا هر آنچه در کشور داریم از شهدا و امام شهدا است.

استاندار گیلان با تأکید بر بازگو کردن دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته بیان کرد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورا و فداکاری‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز عاشورا است.

عباسی نقش جهاد تبیین در توسعه فرهنگ شهادت در بین نسل جدید را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: نسل‌های حال و آینده باید به ارزش‌های شهدا، امام شهدا توجه کنند و این امر بدون جهاد تبیین و بازگو کردن رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تحقق نخواهد یافت.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ جهادی شهدا به نسل جدید یک ضرورت است، افزود: به عمق راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی باید بیشتر توجه شود و در مراسم یادواره شهدا باید به جوانان و نسل جدید دعوتنامه داده و آنان به چنین مراسم‌های سوق دهیم،

استاندار گیلان با اشاره به وجود شهدای گمنام و همچنین شهدای شاخص در گیلان بیان کرد: در گیلان شهدای گمنام زیادی وجود دارد که خانواده آنان گنجینه اصرار هستند، از این رو نباید اجازه دهیم فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شود زیرا هدف دشمن نیز همین امر است.

عباسی با بیان اینکه در کشور شهدای زنده زیادی وجود دارد که از آنان به راحتی عبور می‌کنیم، گفت: وظیفه حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس انتشار خاطرات والدین شهدا و تولید محتوای فرهنگی با همکاری دیگر نهادهای مرتبط با همین امر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در مراسم یادواره شهدا باید به بازگو کردن پیام شهدا توجه ویژه شود، گفت: مردم و مسؤولان در طول ۴۵ سال گذشته همواره از شهدا پیروی کردند و با توکل به شهدا و امام شهدا بر مشکلات و فتنه‌های متعدد فائق آمدند.

عباسی با تاکید بر احیای عزت دین مبین اسلام توسط امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) برای احیای اسلام، انقلاب اسلامی را پایه‌ریزی کرد زیرا عزت اسلام و ملت ایران در دوران ستم شاهی در حال نابودی بود و این‌چنین بعد از ۱۴۰۰ سال و از قیام امام حسین، سرانجام در سال ۵۷ اسلام بر کفر پیروز شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ