منابع عبری: نصرالله اسرائیل را در وحشت نگه داشته است

اقتصاد ایران: رسانه‌ها و کارشناسان صهیونیست با ابراز نگرانی درباره پاسخ ایران و حزب‌الله به جنایت‌های تروریستی اخیر رژیم اشغالگر اعلام کردند نصرالله اسرائیلی‌ها را در وضعیت انتظار و وحشت نگه داشته و همه می‌دانیم که باید تهدیدات او را جدی بگیریم.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله که روز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهید «فواد شکر»، فرمانده نظامی ارشد حزب الله انجام شد، همچنان در رسانه‌ها و محافل عبری بازتاب دارد و این رسانه‌ها به وضعیت وحشت و انتظاری که صهیونیست‌ها به دلیل ترس از پاسخ مقاومت در آن به سر می‌برند، اشاره کردند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این سخنان دبیرکل حزب الله بسیار «تهاجمی» و بی سابقه بود و نصرالله با تهدید چشمگیر خود و گفتن این جمله که «اسرائیل قطعاً باید منتظر پاسخ باشد»، اسرائیلی‌ها را در وضعیت انتظار و وحشت نگه داشته است.

رسانه‌های عبری تصریح کردند: نصرالله در هنگام سخنرانی خود درباره حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت تاکید کرد که «این حمله اسرائیل یک تجاوز آشکار است و پاسخی به حادثه مجدل شمس در جولان نیست» (اشاره به جنایت رژیم اشغالگر در شهرک مجدل شمس جولان اشغالی که طی آن 12 کودک قتل عام شدند و صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا سعی کردند انگشت اتهام را در این جنایت به سمت حزب‌الله نشانه بگیرند». همین مسئله به حزب الله مشروعیت می‌دهد تا مقابله به مثل کند و می‌توان از سخنان نصرالله این معادله را استنتاج کرد که غیرنظامیان در برابر غیرنظامیان.

دبیر کل حزب‌الله در سخنرانی روز پنجشنبه خود درباره جنایت صهیونیست‌ها در مجدل شمس و سپس حمله تروریستی به بیروت گفت: تجاوز دشمن به ضاحیه بیروت، واکنش به آنچه در مجدل شمس اتفاق افتاد، نیست، بلکه ادعا و گمراه سازی است. ما تاکید کردیم در قبال آنچه در مجدل شمس رخ داد، نقشی نداشتیم، ما این جرات و شجاعت را داریم که اگر به خاطر اشتباهمان بود به آن اعتراف کنیم.

تهدیدات نصرالله جدی است

«آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه 13 رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان اخیر سید حسن نصرالله گفت: ما شنیدیم که نصرالله تهدید به پاسخی تند و بزرگ کرد و همه اسرائیلی‌ها باید سخنان او را جدی بگیرند؛ زیرا می‌بینیم که حزب الله در حال آماده‌سازی برای جنگ است.

وی افزود: حزب‌الله جنگ را نمی‌خواهد اما می‌داند که پاسخ تند آن احتمالاً منجر به جنگ خواهد شد و از این رو برای هر سناریویی آماده می‌شود. ارزیابی ما این است که اسرائیل پاسخ بزرگی از حزب الله دریافت خواهد کرد و ممکن است بعد از آن جنگ گسترش پیدا کند.

«حزی سمنتوف» تحلیلگر امور عربی در شبکه 13 رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود اعلام کرد: باید این را بدانیم که تهدیدات نصرالله در سخنرانی اخیر او نشان دهنده تمایل شدید برای انتقام از دو عملیات تروریستی اسرائیل در ضاحیه بیروت و تهران است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: ممکن است که حزب الله با تشدید عملیات‌ها در جبهه شمالی به شیوه استثنایی و بیش از آنچه که ما به آن عادت داشتیم، پاسخ اسرائیل را بدهد و شاید این پاسخ از طریق یک حمله بزرگ ترکیبی پهپادی و موشکی به اعماق اسرائیل (فلسطین اشغالی) داده شود.

اسرائیل در وضعیت آماده باش مانده است

وی تصریح کرد: همچنین روشن است که ایران هرگز ساکت نخواهد ماند و احتمالاً این کشور در حال برنامه‌ریزی برای حمله موشکی و پهپادی است که اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است با مشارکت یمنی‌ها و همچنین عراق و سوریه باشد و این یک تهدید بسیار بزرگ علیه اسرائیل است.

«روعی شارون» تحلیلگر امور نظامی در شبکه کان رژیم صهیونیستی هم در این راستا اعلام کرد که نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیل در همه عرصه‌ها، در وضعیت آماده باش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما تهدیدات نصرالله و همچنین رهبری ایران را شنیدیم که مشخص است آنها پاسخ اسرائیل را خواهند داد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در روز پنجشنبه که بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد نظامی حزب الله انجام شد، اعلام کرد: امور از مسئله جبهه‌های پشتیبانی فراتر رفته است و ما امروز در برابر یک نبرد تمام عیار در تمامی جبهه‌ها ضد دشمن هستیم که این نبرد وارد مرحله جدیدی شده است.

سید حسن نصرالله در تهدیدی آشکار خطاب به صهیونیست‌ها گفت: خیلی گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید که از چه خطوط قرمزی تجاوز کردید. آیا اشغالگران تصور می‌کنند که می‌توانند اسماعیل هنیه را در تهران ترور کنند و تهران در برابر این جنایت ساکت بماند؟ دشمن باید منتظر خشم شرافتمندان امت اسلامی و انتقام جویی آنها باشد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ترور فرماندهان و رهبران هرگز تاثیری بر مقاومت نمی‌گذارد و تجربه نشان داده که این ترورها موجب تقویت و اقتدار مقاومت خواهد شد. ما به حامیان مقاومت اطمینان می‌دهیم که فورا جای خالی فرمانده شهیدمان فواد شکر را پر می‌کنیم و نسلی منحصر به فرد از فرماندهان داریم. پاسخ ما به تجاوز صهیونیست‌ها و حمله تروریستی در بیروت قطعی و حتمی است و دشمن و حامیانش باید منتظر پاسخ قطعی ما باشند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ