از دست رفتن اعتماد جامعه جهانی به اتحادیه اروپا

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه روسیه معتقد است کشورهای جنوب و شرق جهان به دلیل سیاست‌های دوگانه بروکسل، اعتماد خود را نسبت به اتحادیه اروپا از دست داده‌اند و وزیر امور خارجه سابق اتریش هم گفت: غرب به‌جای روسیه منزوی شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ابراز عقیده کرد که اکثریت جامعه جهانی به دلیل سیاست‌های دوگانه بروکسل، اعتماد خود را نسبت به اتحادیه اروپا از دست داده است.

این دیپلمات در بیانیه‌ای که روز جمعه در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، یادآور شد: «نتیجه منطقی سیاست خارجی ناپیوسته و ایدئولوژیکی رنگی اتحادیه اروپا، از دست دادن کامل سیاسی و اعتماد از سوی کشورهای اکثریت جهانی است.»

زاخارووا به این موضوع اشاره کرد که استانداردهای دوگانه در سیاست اتحادیه اروپا در ارزیابی رویدادهای خاورمیانه، از جمله درباره وخامت اوضاع نوار غزه و وضعیت پیرامون اوکراین کاملا مشهود است. او یادآور شد که وقتی در بروکسل درباره درگیری فلسطین و اسرائیل صحبت می‌شود، جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی می‌شود، بدون اینکه هیچ طرفی را متهم کند یا نتیجه‌گیری قطعی درباره رویدادها داشته باشد.

زاخارووا افزود: «ولی زمانی که صحبت از جنایات رژیم کی‌یف علیه مردم روسیه، به‌ویژه ساکنان جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون به میان می‌آید، بورل نیازی به تحقیقات بین‌المللی نمی‌بیند و به راحتی کشته شدن شهروندان روس را نادیده می‌گیرد.»

وی همچنین به عنوان مثالی دیگر از عدم صداقت اتحادیه اروپا به موضع آن در مورد انفجارهای خطوط لوله "نورداستریم" در سپتامبر سال 2022 اشاره و تأکید کرد که هیچ تحقیق قابل اعتمادی در این زمینه انجام نشده است.

زاخارووا ابراز عقیده کرد که وضعیت سیاست‌های دوگانه بروکسل بخشی از نظم ابداعی غرب جمعی است که بر اساس قوانین و ایده‌های شوونیسم و تبعیض آمیز استوار است، جایی که ارزیابی رویدادها به منافع محدود آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو بستگی دارد.وی افزود: «ما مطمئنیم که چنین نظمی، که نمونه بارز آن روس‌هراسی است که قدرت‌های غربی را فرا گرفته، مورد نیاز هیچ‌یک از  کشورهای جنوب و شرق جهانی نیست و این بخش از جهان بدون توجه به آن به روابط خود ادامه می‌دهند.»

کشورهای غربی به جای روسیه منزوی شده‌اند

کارین کنایسل، وزیر سابق امور خارجه اتریش نیز روز جمعه در مصاحبه‌ای ابراز عقیده کرد که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه تنها به انزوای خود کشورهای غربی منجر شده است. وی گفت: «کشورهای غربی خود را منزوی کرده‌اند. اگرچه آنها ادعا می‌کنند که روسیه منزوی شده، ولی من اصلاً نمی‌بینم که روسیه در جهان منزوی باشد.»

کنایسل رفتار کشورهای تحریم‌کننده روسیه و تلاش برای حذف فرهنگ روسی و جلوگیری از ارتباط با دیپلمات‌های روسی را عجیب و غیرمنطقی دانست و افزود که مردم در این کشورها احساس تهدید می‌کنند که به روسیه سفر کنند.

این دیپلمات سابق اتریشی ابراز عقیده کرد که اروپا به زودی وارد دوران بسیار سختی خواهد شد. به گفته وی، مسیر کنونی کشورهای اتحادیه اروپا و چرخش سریع روسیه به سمت شرق و جنوب جهان برای بسیاری از آنها نتیجه ناخوشایندی خواهد داشت، زیرا آنها بازارها، گردشگران، شرکا و حامیان فرهنگی خود را از دست داده‌اند.

خانم کنایسل معتقد است که تعدادی از کشورهای اروپایی به دلیل چشم‌اندازهای منفی در عرصه اقتصادی، جمعیت‌شناسی و تأمین اجتماعی در یک مسیر یک‌طرفه قرار دارند. وی افزود که به همین دلیل اروپا در حال نابودی است و می‌توان کاهش سطح آزادی و حاکمیت قانون در آنها را به خوبی مشاهده کرد.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ