وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید برای مسکن برنامه داشته باشد

اقتصاد ایران: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قطعاً جلوی روی کار آمدن تفکراتی که اعتقادی به مسکن سازی ندارند را خواهد گرفت.

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگارمهر درباره میزان اهمیت تداوم نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم گفت: قطعاً با توجه به وضعیتی که برای ازدواج جوانان مطرح است تأمین مسکن یکی از مؤلفه‌های اساسی است که باید در کشور ما مدنظر قرار بگیرد.

انارکی در ادامه بیان کرد: حل مشکل ازدواج جوانان به میزان زیادی وابسته به تأمین مسکن است و در سال‌های گذشته همیشه شعار این را داده ایم که بایستی مسیر ازدواج جوانان را تسهیل کنیم در صورتی که حل مشکل مسکن در جامعه به میزان زیادی سایر مشکلات از جمله ازدواج، اشتغال و.... را حل می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت قبل برای حل مشکل مسکن کار را شروع کرده بود و نهضت ملی مسکن برای ساخت یک میلیون مسکن در سال راه اندازی شد. در ادامه نیز مجلس قانون جهش تولید مسکن را مصوب کرد تا با آزاد سازی زمین‌های مازاد ارگان‌های دولتی و واگذاری این زمین‌ها به صورت رایگان به مردم زمینه خانه دار شدن بخش عمده‌ای از جامعه فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: حل مشکل مسکن نیازمند عرضه زمین است تا به این وسیله قیمت مسکن شکسته شود و تناسبی بین عرضه و تقاضای مسکن به وجود بیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در دولت چهاردهم بایستی با یک ضابطه مندی و کار درست نهضت ملی مسکن را در کشور ادامه داد تا این طرح نیز مثل مسکن مهر دچار تنگنا نشود و روند اجرای آن به مشکل نخورد و وزیر پیشنهادی باید متعهد به ساخت مسکن برای مردم باشد

وی خاطرنشان کرد: مجلس قطعاً جلوی روی کار آمدن تفکراتی که اعتقادی به مسکن سازی ندارند را خواهد گرفت و رویکرد مجلس ادامه نهضت ملی مسکن است و نخواهیم گذاشت که اجرای نهضت ملی مسکن دچار مشکل شود.

وی افزود: نهضت ملی مسکن قانون کشور است و با تغییر دولت‌ها تغییری در روند اجرای آن به وجود نمی‌آید، اگر قرار باشد هر قانونی با تغییر دولت‌ها کن لم یکن تلقی شود نباید هم روی دست مردم انقدر هزینه بگذاریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ