ارتباط بین هورمون پرولاکتین و دیابت در مردان بررسی شد

اقتصاد ایران: پژوهشگران پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مطالعه‌ای ارتباط بین هورمون پرولاکتین و دیابت در مردان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرولاکتین، هورمونی است که در تنظیم بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک مانند تحریک تولید شیر پس از زایمان، تنظیم رفتارهای تولید مثلی، و تأثیر بر متابولیسم و سیستم ایمنی بدن نقش دارد. اخیراً نظریاتی مبنی بر ارتباط بین بروز دیابت و سطح پرولاکتین مطرح شده است.

پژوهشی جدید با هدف تعیین ارتباط بین سطح پرولاکتین و بروز دیابت در مردان، با استفاده از داده‌های مطالعه قند و لیپید تهران، در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد.

به گفته دکتر فهیمه رمضانی تهرانی؛ رئیس مرکز تحقیقات تولید مثل غدد درون‌ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مجری اصلی این مطالعه، بیش از ۶۰۰ مرد واجد شرایط با سنین بین ۲۹ تا ۷۰ سال و با غلظت پایه پرولاکتین طبیعی، از بین شرکت‌کنندگان مطالعه قند و لیپید تهران انتخاب شدند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که هرچند پرولاکتین به عنوان یک هورمون با نقش‌های متابولیکی در مسیرهای فیزیولوژیک بدن شناخته شده است، اما در محدوده نرمال این هورمون، ارتباطی با بروز دیابت در مردان وجود ندارد.

نتایج این مطالعه می‌تواند به بهبود درک ما از عوامل مؤثر بر بروز دیابت کمک کند و به عنوان راهنمایی برای پژوهش‌های آینده و تدوین برنامه‌های پیشگیری و کنترل دیابت در سطوح کلان مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به نتایج متناقض موجود، انجام مطالعات بیشتر با حجم نمونه‌های بزرگتر و متنوع‌تر در نقاط مختلف جهان توصیه می‌شود تا بتوان به نتایج دقیق‌تری دست یافت و بهبودهایی در راهبردهای درمانی و پیشگیرانه ایجاد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ