بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در صنعتی‌سازی مسکن الزامی است

اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: طبق فرمایشات رهبری در راستای صنعتی سازی مسکن و کوتاه‌تر شدن زمان ساخت باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در کشور بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید امروز (شنبه، ۱۳ تیرماه) در نشست خبری کنسرسیوم‌های فناور و دانش بنیان صنعتی سازی مسکن با اشاره به تدابیر رهبری در زمینه بهره‌مندی از اقتصاد دانش بنیان در ساخت مسکن، گفت: در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر گذار به اقتصاد دانش بنیان و حمایت از رشد تولید دانش‌بنیان، تفاهم نامه همکاری سه‌جانبه با هدف همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه دانش بنیان در حوزه عمران و ساختمان بین ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان عمران و ساختمان ریاست‌جمهوری، شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منعقد شد.

غفوری ادامه داد: براساس قانون شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌جاری سهم ۱۵ درصدی در راستای ساخت مسکن در قالب نهضت ملی و ساخت مشارکتی دارد اما آنچه که حائز اهمیت است حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فقط منحصر به حمایت‌های تسهیلاتی و مالی نیست، بلکه باید پلتفرم‌هایی ایجاد شود تا ساختار بروکراتیک فعلی به ساختار شبکه‌ای تغییر پیدا کند تا بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: به عبارت دیگر اگر بناست تا قراردادی در حوزه ساخت مسکن بسته شود، ابتدا باید زمینه حضور و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، زیرا ما در صنعت ساختمان انتظار کمتر شدن زمان ساخت، کیفیت بالاتر و مقام‌سازی را داریم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر به نیاز مسکنی جامعه پاسخ دهیم، بنابراین حضور دانش‌بنیان‌ها در صنعت سازی مسکن الزامی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس‌از ارتباطاتی که با شرکت‌های ساخت و ساز چینی برقرار شد و طی سفری که آنها به ایران و شهرهای جدید الخصوص شهر جدید پردیس داشتند نسبت به تکنولوژی پیشرفت و ساخت مسکن ایران متعجب زده بودند، برهمین اساس باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت‌سازی مسکن شهرهای جدید بهره‌مند شویم تا در راستای دستور رهبر معظم انقلاب حرکت کرده باشیم.

غفوری ادامه داد: با توجه به موارد ذکر شده، چند نقطه در شهر جدید پرند از مصالح ساختمانی با استفاده از دانش شرکت‌های دانش بنیان درحال استفاده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ