تأکید بر تقویت زیرساخت‌ها و آمادگی عملیاتی برای مقابله باپشه آئدس

اقتصاد ایران: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و آمادگی عملیاتی برای مقابله با پشه آئدس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای عالی پدافند زیستی با محوریت تصویب‌نامه‌های نظام عملیاتی پدافند زیستی و برنامه ملی مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه ائدس) از سوی قرارگاه پدافند زیستی کشور با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور و سایر اعضای این قرارگاه و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، نفت، راه و شهرسازی، کشور، امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان حفاظت محیط زیست، حفظ نباتات، دامپزشکی، جمعیت هلال احمر، صدا و سیما موسسه سرم سازی رازی و انستیتو پاستور ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سردار جلالی فرمانده قرارگاه زیستی کشور به تشریح قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور که در مجلس شورای اسلامی مصوب و ابلاغ شده پرداخت.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت شناسایی، رصد و پایش در حوزه‌های تهدید نوین و به ویژه حوزه پدافند زیستی، اظهار داشت: تجربه پاندمی کرونا به همه نشان داد که مسئله تهدیدات زیستی تا چه حد جدی است و پیامدهای آن نه تنها حوزه بهداشت و درمان بلکه حوزه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سردار جلالی با بیان اینکه برنامه ملی پدافند زیستی در دو بخش تقویت و ارتقاء زیرساخت‌ها و آمادگی و اقدامات عملیاتی در دستور کار قرارگاه پدافند پدافند زیستی کشور قرار دارد، متذکر شد: از جلسات بعدی این موارد به صورت دستگاه به دستگاه بررسی می‌گردد تا سطح مطلوبی از توانمندی ایجاد شود.

به گفته وی وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی، رصد و شناسایی تهدیدات حوزه زیستی است و همچنین بررسی پیامدهای حادثه، رخداد و آسیب پذیری و شناسایی ضعف‌ها است. به همین جهت در نظام دیده بانی سلامت کشور در حوزه رصد، بررسی و شناسایی بایستی اقدامات لازم جهت به روز شدن صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه از اهداف دیگر قرارگاه ارتقاء نظام تشخیصی کشور است، گفت: براساس نوع تهدیدات، کشور نیاز به آزمایشگاه‌ها و سازماندهی آن‌ها دارد تا بتوانیم تشخیص پیشدستانه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه منابع انسانی تخصصی، پیش بینی واحد احتیاط و ذخیره پدافند زیستی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شد را پیگیری و در نظام عملیاتی پدافند زیستی گنجاندیم، افزود: در این طرح از ظرفیت گروه‌ها و دسته‌های مختلف با تخصص‌های گوناگون در زمان بحران استفاده می‌شود.

به گفته سردار جلالی، براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند.

در ادامه این نشست نمایندگان دستگاه‌های حاضر در این جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ