داستان‌نویسی که حداقل حقوق را می‌گیرد

اقتصاد ایران: جعفر توزنده جانی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به اینکه با سی‌ودوسال سابقه بیمه حداقل حقوق را دریافت می‌کند گفت: اگر فرصتی باشد صبح های زود داستان کوتاهی می‌نویسم.

جعفر توزنده جانی نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره مشغولیت این‌روزهای خود گفت: یکی از کارهای همیشگی من رفتن سر کار است بااینکه سی و دو سال سابقه پرداخت حق بیمه دارم اما در حال حاضر حداقل حقوق، یعنی حقوق کارگری را دریافت می‌کنم چون از طریق صندوق اعتباری هنر بازنشسته شدم که خودش بزرگترین ظلم به من و خیلی از هنرمندان است.

وی افزود: تعجب می‌کنم که یک هنرمند که طی بیست یا سی سال کار کرده اما لیست بیمه اش باید با حداقل باشد؛ در حالی که یک کارمند در یک اداره مرتب ترفیع شغلی می‌گیرد و طبیعتاً حقوقش اضافه می‌شود و لیستی هم که برایش ارسال می‌شود بیشتر از سال‌های قبل است، اما یک هنرمند باید در طول بیست یا سی سال حداقل حقوق را در لیست بیمه داشته باشد.

این‌نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه با سی و دو سال سابقه بیمه ۹ میلیون تومان به عنوان حقوق دریافت می‌کند گفت: آیا با این حقوق می‌شود زندگی کرد؟ طبیعی است که خیر و بنابراین باید بخش زیادی از وقتم را صرف کار کردن کنم و به این ترتیب فرصت اتمام کارهای ناتمام را نداشته باشم.

توزنده جانی در پایان گفت: در حال حاضر یک مجموعه سه جلدی را در دست دارم که تازه شروع کردم. همچنین مشغول ویرایش یک سه جلدی دیگر هم هستم البته دو بار آن را نوشتم و حالا مشغول ویرایش آن هستم. در این بین کارگاه داستان هم دارم و اگر فرصتی باشد به‌ویژه صبح‌های زود داستان کوتاهی می‌نویسم که بعضی وقت‌ها برای کودکان و بعضی وقت‌ها برای بزرگسالان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ