برگزاری دادگاه‌های برخط علنی، گامی در راستای افزایش آگاهی‌ حقوقی

اقتصاد ایران: بیرجند-رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: برگزاری دادگاه های برخط علنی یکی از اقدامات ما در راستای افزایش آگاهی های حقوقی مردم است که ما در این زمینه قدم های بسیار خوبی برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی صبح شنبه در دیدار اعضای هیأت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: شهادت سردار جبهه مقاومت، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت می‌گویم و امیدوارم «وعده صادق» به زودی محقق شود تا ظالم طعم مجازات اسلامی را بچشد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در بسیاری از مواقع که مردم از شیوه دادرسی در محاکم گلایه‌هایی دارید بخشی از موضوع به عدم آگاهی افراد از متون و نصوص قانونی و حقوق خودشان برمی‌گردد.

عبدالهی با بیان اینکه این در حالی است که دادگاه نهادی بی طرف است که بر اساس قانون و مستندات حکم می‌دهد، ادامه داد: نهادهایی چون هیئت اندیشه‌ورز حقوق دانان می‌تواند به افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم کمک کنند.

وی یادآور شد: برگزاری دادگاه‌های برخط علنی یکی از اقدامات ما در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم است که ما در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: در گذشته یک دانشجوی رشته حقوق آرزو شرکت در دادگاه‌ها را داشت که ما در این زمینه ممنوعیت‌هایی داشتیم ولی اکنون با دادگاه‌های برخط این موضوع میسر است و موجب افزایش توانمندی‌های حقوقی می‌شود.

عبدالهی با اشاره به اینکه یکی از آخرین قوانین لازم‌الاجرا الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول است، اظهار کرد: مردم در این زمینه هنوز اطلاعات کافی ندارند که موجب خسران به افراد می‌شود که در این زمینه باید اطلاعات رسانی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ