پیش بینی عملکرد علی لبیب در مسابقات دوچرخه سواری المپیک

اقتصاد ایران: تاریخ ساز ترین دوچرخه سوار ایران در ادوار المپیک روند آماده سازی و تامین تجهیزات برای حضور در المپیک را کار بزرگی قلمداد کرد و گفت: لبیب می تواند نتیجه بگیرد و مسابقه را تمام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لبیب تنها نماینده دوچرخه سواری کشورمان در بازیهای المپیک امروز شنبه سیزدهم مردادماه باید در مسابقه استقامت مردان شرکت کند. این مسابقه در مسافت ۲۷۰ کیلومتر و با حضور ۹۲ ورزشکار برگزار خواهد شد.

آخرین رکابزن ایران که توانسته به خط پایان مسابقات المپیک برسد حسین عسگری است. این رکابزن کشورمان سابقه حضور در ۶ دوره بازیهای آسیایی و سه دوره المپیک را داشته و بهترین نتیجه رکابزنان در بازیهای المپیک را با ایستادن در رده پنجاه و یکم در بین ۱۵۰ ورزشکار برای خود ثبت کرده است. بعد از اینکه عسگری با این جایگاه المپیک پکن را ترک کرد تا به امروز هیچ دوچرخه سواری در بخش استقامت جاده نتوانسته مسیر سخت این رشته را به پایان برده و به خط پایان برسد.

حسین عسگری دوچرخه سوار پر افتخار ایران در بازیهای المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: علی لبیب دوچرخه سوار جوان، با انگیزه و آینده داری است. به نظرم وی می تواند در بازیها نتیجه بگیرد و مسابقه را تمام کند و بدرخشد.

وی افزود: هر چند مسابقه المپیک بسیار سخت است اما به نظرم تمام امکانات و برنامه ریزی ها برای موفقیت رکابزن ایران انجام شده است. تمرین خوبی داشته و در این مدت هم تجهیزات خوبی برای این رشته فراهم شده است. به نظر می رسد فدراسیون هر کاری که می توانسته برای این ورزشکار انجام داده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد فدراسیون دوچرخه سواری در این مدت بیان داشت: یکی از کارهای خوبی که فدراسیون انجام داد این بود که یک ماه قبل از شروع بازیها رکابزن اعزامی را مشخص کرد. همین باعث می شود تا دوچرخه سوار تکلیف خود را دانسته و روی مسابقات خود تمرکز کند. با برنامه پیش رفته و به فکر انتخابی و استرس آن نباشد.

رکابزن با سابقه کشورمان تصریح کرد: متاسفانه قبلاً دوچرخه سواران اعزامی تا چند روز به اعزام تکلیف شان معلوم نبود و در نهایت در لحظه آخر و با طی اردوهای مستمر دیگر رمقی برای حضور در المپیک را نداشتند. اما این برای اولین بار بود که تکلیف دوچرخه سوار اعزامی زودتر مشخص شده بود.

مربی اسبق تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان ادامه داد: مسیر المپیک همیشه سخت بوده است. مسابقه سبکی نیست و سنگین است. اینجا شانس وجود ندارد مسابقه سخت است و کسانی می توانند از این مسیر عبور کنند که حرفه ای باشند. من در المپیک پکن در شرایطی مسابقه را تمام کردم که این مسیر چند دور بود و ما در بخشی از مسیر که کنار دیوار چین بود باید از یک مسیر سخت شیب دار عبور می کردیم. مسابقه سنگین بود و اگر تغذیه بین مسیرم خوب بود می توانستم رتبه بهتر و حتی جزء بیست نفر هم باشم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی فدراسیون در این مدت خوب بود گفت: من بیجا تعریف نمی کنم این یک واقعیت است. فدراسیون در چند ماه گذشته رکابزنان را به چند اردو و مسابقه و تورنمنت اعزام کرد و برنامه های خوبی برای همین نفرات محدود در اردو اجرا کرد. می توان گفت با توجه به شرایط خاص اقتصادی فدراسیون در این زمان این بهترین کار بود.

عسگری در مورد روند تمرینات و تامین تجهیزات برای رکابزنان هم گفت: برنامه ریزی برای تمرین در ارتفاع چند هفته قبل از مسابقات و تدارکات برون مرزی هم در این شرایط خوب و به موقع بوده است. تامین دوچرخه های جدید هم هر چند تعداد کمی است اما قطعاً کار خوبی بوده و شروع خوبی است ولی ما باز هم برای این رشته و برای زیرساخت ها و استان ها نیاز به دوچرخه ارزان تر داریم. در هر صورت تامین این تجهیزات کار بزرگی است که انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ