۹۰ درصد ادارات سمنان به پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند

اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: ۹۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند.

محمد جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۹۰ درصد از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین متصل هستند، تاکید کرد: پاسخگویی به استعلام‌های مورد نیاز در داخل همین پنجره به صورت آنلاین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این پنجره در واقع تمام اطلاعات ثبتی اراضی ملی را در خود دارد، تاکید کرد: هر فرد برای یک درخواست نیازمند استعلام‌های متعدد است و این استعلام‌ها می‌بایست از سوی دستگاه‌های متعددی داده می‌شد در نتیجه سامانه یکپارچه مذکور با هدف تجمیع و کاهش زمان در پاسخگویی به استعلام‌ها نصب و راه اندازی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از سو استفاده‌ها و کاهش خطاها و مسائلی از این دست به صفر از دیگر مزیت‌های این سامانه است، تاکید کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین ارتباط بین دستگاه‌ها دارد و در نتیجه از هر گونه سو استفاده نیز به صورت کامل جلوگیری خواهد کرد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه ایجاد پنجره واحد مدیریت زمین امکان استفاده از فناوری‌های نوین را نیز میسر ساخته است، گفت: هدف از این سیستم آن است که فاصله زمانی پاسخگویی به استعلام‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان کوتاه‌تر از مدت کنونی است.

وی افزود: این سامانه ایجاد شده تا ما به سرمایه گذاران و مردم استان سمنان بدهیم که راحت بتوانند از داخل منزل شأن از سامانه اینترنتی تقاضای خودشان را ثبت و پاسخ استعلام‌های دستگاه‌های اجرایی متعدد را در کمترین زمان و از یک پنجره واحد دریافت کنند که این در افزایش رضایتمندی مردم هم میسر خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان گفت: سابقاً اگر فردی برای مثال کارخانه‌ای را می‌خواست احداث کند باید از دستگاه‌های متعددی شامل منابع طبیعی، سازمان اراضی، آب و گاز و برق و مالیات و اماکن و… استعلام‌هایی را دریافت می‌کرد که حالا این کار دیگر نیاز نبوده و تمام استعلام‌ها به صورت سامانه‌ای صورت خواهد گرفت تا جایی که اصلاً نیاز به مراجعه حضوری هم نیست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ