مادورو: ونزوئلا همیشه با فلسطین خواهد بود

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا تأکید کرد که این کشور همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد و ناآرامی‌های پساانتخاباتی در این کشور تحت حمایت صهیونیسم بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که به‌تازگی مردم این کشور برای یک دوره ۶ ساله دیگر ریاست‌جمهوری او را تمدید کردند، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» تأکید کرد که «ونزوئلا همیشه با فلسطین خواهد بود و ما وحشتناک‌ترین نسل‌کشی علیه مردم غزه و فلسطین را محکوم می‌کنیم.»

وی همچنین افزود: ما از اهداف عربی و مسلمانان حمایت می‌کنیم که دیر یا زود پیروز خواهند شد و امید، قدرت و حق زندگی از بطن رنج بیرون خواهد آمد.

رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های پساانتخاباتی این کشور با بیان اینکه «نفوذ صهیونیست‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی آشکار است» گفت: راست افراطی در ونزوئلا تحت حمایت صهیونیسم بین‌المللی است و به آن کمک می‌کند.

مادورو با اشاره به اینکه «به اجلاس بریکس دعوت شدیم و پس از پیروزی در انتخابات تبریک دریافت کردیم» گفت: جهان دیگر به تصمیم واشنگتن یا راست افراطی و  سرمایه داری وحشی و نئوفاشیسم وابسته نیست.

ساعاتی پیش رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که با شمارش ۹۶.۹ درصد آرا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی این کشور و نامزد احزاب سوسیاست و چپ‌گرا ۵۲ درصد آرا را کسب کرده و «ادموندو گونزالس»، نامزد جریان‌های راست‌گراهای افراطی و تحت حمایت آمریکا ۴۳.۲ درصد آرا را کسب کرده و در جایگاه دوم قرار گرفت.

با این حال «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که «دلایل روشنی برای دولت آمریکا وجود دارد که نشان می‌دهد ادموندو گونزاس پیروزی انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا شده است.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که با گونزالس تماس گرفته و پیروزی او در انتخابات را تبریک گفته است!

رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا تأخیر در بروز رسانی نتایج را با حملات گسترده علیه زیرساخت‌های فناوری مربوط دانست.

بلینکن با زیر سوال بردن پیروزی مادورو در انتخابات، دولت فعلی ونزوئلا را متهم به تقلب در فرآیند انتخابات کرد.

با این حال، سایر کشورهای آمریکای لاتین که به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند با آمریکا در این موضوع همراهی نکرده و پیروزی مادورو را تبریک گفته‌اند.

اکنون نامزد شکست خورده غرب در انتخابات از مردم خواسته است به خیابان‌ها آمده و پیروزی مادورو را به چالش بکشند؛ اقدامی که تاکنون باعث برخوردهای شدید میان نیروهای امنیتی و مردم شده است به ویژه آنکه ونزوئلا دارای شرایط شکننده‌ای بوده و این خطر وجود دارد که بار دیگر به پرتگاه مشکلات سقوط کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ