مسیر پرخطر ساحلی بوشهر ایمن شود/ مردم در انتظار تحقق وعده‌ها

اقتصاد ایران: بوشهر- تکمیل طرح دوبانده شدن جاده ساحلی گناوه - بوشهر یکی از مطالبات مهم مردم استان است که انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات، زمینه تحقق وعده‌ها در این زمینه فراهم شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ جاده ساحلی گناوه- بوشهر به عنوان یکی از محورهای ارتباطی استان بوشهر در هشت قطعه اجرا شده است که با بهره برداری از آن در سال ۱۳۹۲ طول میسر بوشهر به گناوه بیش از ۳۰ کیلومتر کاهش یافت.

کاهش فاصله شهرهای شمالی استان بوشهر و استان‌های همجوار با مرکز استان، کاهش بار ترافیکی بزرگراه بوشهر به دشتستان و مصرف سوخت، تسهیل راه دسترسی به روستاهای منطقه، دسترسی به حوضچه‌های پرورش میگو، افزایش ضریب ایمنی، توسعه مناطق و رونق توریسم از مزایا و اهداف این محور بوده است.

این جاده ساحلی به عنوان یکی از محورهای مهم ارتباطی و پرتردد در استان بوشهر و جنوب کشور محسوب می‌شود اما به دلیل ترافیک بالا، حوادث بسیار و تلفات انسانی بالایی دارد.

با توجه اهمیت جاده ساحلی گناوه - بوشهر در ترددهای جاده‌ای استان، طرح ۲ بانده کردن آن به عنوان یکی از نیازها و درخواست‌های مهم مردمی در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان بوشهر، مطرح شد که با پیگیری‌های انجام شده، دولت سیزدهم آن را مصوب کرد.

مسیر پرخطر ساحلی بوشهر ایمن شود/ مردم در انتظار تحقق وعده‌ها

ابلاغ ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های مواصلاتی در استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

طرح ۲ بانده کردن جاده ساحلی گناوه – بوشهر یکی از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بوده که در دولت سیزدهم محقق و با حضور سه پیمانکار فعال شده است سید محمود دستغیبی یکی از مهمترین پروژه‌های حوزه راه استان بوشهر را جاده ساحلی گناوه – بوشهر عنوان کرد و ایمن‌سازی و تکمیل باندهای دوم این مسیر را یکی از مهمترین مطالبات مردم استان دانست.

وی اضافه کرد: این مسیر یکی از محورهای پرتردد و پراستفاده است که با ایمن سازی و افزایش تعداد باندها بی‌شک شاهد افزایش تردد این مسیر و کاهش وقوع خطرات و تصادفات خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از ابلاغ ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث باند دوم جاده ساحلی بوشهر- گناوه خبر داد و بیان کرد: این طرح در راستای افزایش ایمنی تردد به طول ۴۰ کیلومتر در سه فاز فعال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ۲ بانده کردن جاده ساحلی گناوه – بوشهر یکی از نیازها و آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بوده که در دولت سیزدهم محقق و با حضور سه پیمانکار فعال شده است.

تحقق خواسته مردمی در دولت سیزدهم

استاندار بوشهر نیز اظهار کرد: یکی از درخواست‌های ارائه شده در سفر دوم رئیس جمهور شهید به استان بوشهر، ۲ بانده کردن جاده ساحلی اصلی استان بوشهر شامل جاده بوشهر به دیر و بوشهر به گناوه بود که خوشبختانه دولت سیزدهم آنها را مصوب کرد.

احمد محمدی زاده جاده ساحلی گناوه به بوشهر را یکی از محور بسیار مهم و پرترافیک استان عنوان کرد و افزود: حجم ترافیک بالا و بعد مسافت کم، تلفات انسانی را در این محور افزایش داده است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: طرح فاز اول قطعه اول محور بوشهر- شیف به گناوه به طول ۴۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت و با سه پیمانکار فعال شده است.

مسیر پرخطر ساحلی بوشهر ایمن شود/ مردم در انتظار تحقق وعده‌ها

تشریح آخرین وضعیت اجرای پروژه بوشهر- گناوه

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه یکی از مطالبات مردم بود که در این دولت محقق شده است.

سید امین عارف‌زاده با اشاره به اینکه این محور دارای ترافیک بالایی بوده است افزود: تکمیل پروژه دو بانده کردن مسیر باعث می‌شود تا شاهد کاهش میزان وقوع تصادفات متعدد در این مسیر پراهمیت باشیم.

وی تاکید کرد: پروژه محور جاده‌ای ساحلی بوشهر، شیف و گناوه، یکی از محورهای مواصلاتی بسیار مهم و پرترافیک استان بوشهراست که با تلاش صورت گرفته با حضور سه پیمانکار در حال اجرا است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان بوشهر به وضعیت اجرای پروژه باند دوم جاده بوشهر- شیف به گناوه اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی احداث باند دوم قطعات دوم و سوم محور ساحلی بوشهر به گناوه اجرایی شده است.

وی ادامه داد: اعتبار احداث باند دوم محور ساحلی بوشهر به گناوه به طول ۲۷ کیلومتر به به میزان ۱۱ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان ابلاغ شده است.

پروژه محور ساحلی بوشهر به گناوه می‌تواند نقش مهمی در بهبود عبور و مرور در استان بوشهر داشته و با تأمین اعتبارات مورد نیاز از محل مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی به استان بوشهر شاهد تحقق یکی از مطالبات مهم در استان خواهیم بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ