گسترش دامنه اعتراضات خشونت‌آمیز پس از قتل ۳ نوجوان در انگلیس

اقتصاد ایران: دامنه اعتراضات پس از کشته شدن سه نوجوان با ضربات چاقو در ساوت‌پورت، به یکی دیگر از شهرهای شمال انگلیس گسترش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اعتراضاتی که پس از کشته شدن سه نوجوان با ضربات چاقو در ساوت‌پورت انگلیس آغاز شده است، حالا به ساندرلند، دیگر شهر شمال این کشور گسترش یافته است.

معترضان ضد مهاجر با سنگ به سمت پلیس ضد شورش در نزدیکی مسجدی در ساندرلند یورش برده و در ادامه نیز یک خودرو را به آتش کشیده و وسایل نقلیه کنار خیابان را واژگون کرده و در نزدیکی یک پاسگاه پلیس نیز آتش برافروختند.

گسترش دامنه اعتراضات خشونت‌آمیز پس از قتل ۳ نوجوان در انگلیس

هلنا بارون، رئیس پلیس نورتامبریا در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه حفظ امنیت مردم اولویت پلیس است، از افزایش حضور پلیس و نیروهای گشت در شهر ساندرلند خبر داد.

به گفته وی، در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز سه پلیس برای مداوا به بیمارستان منتقل شده و هشت نفر نیز به اتهام ارکاب جرایمی از جمله ایجاد بی‌نظمی و سرقت بازداشت شده‌اند.

اعتراضات خشونت‌آمیز در ساندرلند تنهای یکی از بیش از ده‌ها اعتراض برنامه‌ریزی‌شده ضد مهاجران در سراسر انگلیس است که از جمله آن می‌توان به اعتراضات خشونت‌آمیز در نزدیکی دست کم دو مسجد در لیورپول(نزدیک‌ترین شهر به محل کشته شدن نوجوانان) اشاره کرد.

همچنین در واکنش‌ به این اعتراضات، چندین تظاهرات ضد نژادپراستی تدارک دیده شده است. پلیس انگلیس دیروز با تمام قوا در سراسر این کشور آماده‌باش بود و در مساجد نیز تدابیر امنیتی تشدید شد.

گسترش دامنه اعتراضات خشونت‌آمیز پس از قتل ۳ نوجوان در انگلیس

یک نوجوان ۱۷ ساله به اتهام قتل سه دختر نوجوان با چاقو بازداشت شده است. این جنایت موجی از انزجار را در سراسر انگلیس به‌راه انداخته است.

پس از انتشار اخباری کذب درباره اینکه مظنون این حمله مهاجری با تفکرات افراطی اسلام‌گرایانه بوده است، به غیر از ساوت‌پورت، تظاهرات خشونت‌آمیز در شهر هارتل‌پول و لندن نیز ادامه پیدا کرد.

پلیس انگلیس با هدف فرونشاندن آتش اعتراضات و انسداد راه انتشار اخبار کذب، در بیانیه‌ای هویت مظنون را اعلام و او را «آکسل روداکوبانا» زاده بریتانیا معرفی کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ