شاخص‌های امنیتی در استان بوشهر ارتقا یافت

اقتصاد ایران: بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: شاخص‌های امنیتی در استان بوشهر ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده بخش امنیتی، انتظامی و مرزی استان بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر برقراری نظم و امنیت کامل در مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: در رابطه با مراسم اربعین حسینی امسال تاکنون چهار جلسه ستاد هماهنگی اربعین برگزار و مکاتباتی با دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری پرشور گردهمایی اربعین انجام شده است.

وی افزود: ما با تمرکز بر چهار محور خدمات، امنیت، سلامت زوار و آموزش و اطلاع رسانی به موقع جهت افزایش مشارکت برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است.

پورات عنوان کرد: تا هشتم مرداد ماه حدود ۱۵ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که استان بوشهر از لحاظ تعداد نفرات ثبت نامی رتبه ۱۱ و از نظر تناسب جمعیت رتبه اول کشور را دارا است.

کاهش سرقت‌ها در استان

وی بیان کرد: همچنین موکب داران تاکنون برای برپایی تعداد ۱۸۸ موکب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۴۵ موکب تأیید شده، هفت موکب در مرز شلمچه، ۶۵ موکب از مرزهای ورودی استان تا قبل از مرز شلمچه و ۷۳ موکب در کشور عراق برپا می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد امنیت انتخابات استان و برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دو مرحله از دیگر اقدامات انجام شده در بخش امنیتی و انتظامی بوده که در آرامش و نظم کامل برگزار شد.

پورات افزود: با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش سرقت و حدود ۶۰ درصد افزایش کشفیات سرقت در استان شاهد بوده ایم که بر اساس آمار وزارت کشور، استان بوشهر در رده استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: حدود ۲۶ میلیارد تومان اعتبارات ۵ درصد تملک دارایی استان مبلغ ۲۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن دریافت که از این مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت احداث ساختمان یگان امداد شهر برازجان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت ساخت ساختمان ایکس ری ایستگاه شهید صلاحی دشتستان، ۸۵۰ میلیون تومان بابت ساخت ایستگاه راهور میدان حر شهر بوشهر و مابقی برای بازسازی، تعمیر و تجهیز کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی و مرزبانی در سطح استان هزینه شده است.

پورات اظهار کرد: پیگیری اجرایی کردن دستورالعمل صید ترال و تصمیم گیری در خصوص رفع موانع توقیف شناورهای صید صنعتی فانوس ماهیان که منجر به ایجاد تحول بزرگ در اقتصاد دریا محور، احیای ۱۵ هزار فرصت شغلی، رونق مشاغل مرتبط و رضایتمندی قشر عظیمی از ساحل نشینان جنوب کشور شده است.

وی اذعان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و افزایش ضریب ایمنی اسکله‌ها و بنادر استان، خروج شناورهای مغروقی و لحام شده به منظور پاکسازی و دگرگون نمودن چهره اسکله‌ها و بنادر استان و مرتفع نمودن مشکل جامعه صیادان در زمینه تمدید مجوز فعالیت قایق‌های صیادی از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

انهدام سه باند کلان قاچاق سوخت

پورات افزود: همچنین اجرای طرح شناسنامه دار کردن قایق‌های بی هویت در راستای ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی در آب‌های داخلی و سرزمینی و اجرای طرح افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی تا حداکثر ۱۵۰ اسب بخار در استان بوشهر صورت گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: همچنین به صورت روزانه و مستمر شناسایی اتباع بیگانه و طرد آنان از کشور در استان انجام می‌شود.

پورات بیان کرد: همچنین اجرای هفت طرح عملیاتی مبارزه با انواع قاچاق کالا و سوخت و انجام ۷ عملیات مشترک استانی و فرا استانی در راستای دستورالعمل اقدام مشترک نیروهای مسلح در راستای کشف انواع کالا و سوخت انجام شده است.

وی از انهدام سه باند کلان قاچاق سوخت با توقیف سه فروند شناور و کشف مقدار ۱۶۳ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق خبر داد و گفت: در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه درصدی کشف کالای قاچاق در استان شاهد بوده ایم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ