دستور ویژه وزیر دفاع آمریکا درباره عاملان حادثه ۱۱ سپتامبر

اقتصاد ایران: دولت آمریکا روز جمعه توافق پیش از محاکمه با «خالد شیخ محمد» که از او به عنوان «مغز متفکر حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱» یاد می‌شود را باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک رسانه آمریکایی از دستور ویژه پنتاگون در خصوص برخی افراد متهم در پرونده یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی خبر داد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دولت آمریکا روز جمعه توافق پیش از محاکمه با «خالد شیخ محمد» که از او به عنوان «مغز متفکر رویداد ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱» یاد می‌شود را باطل کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از اختیارات ویژه خود در امضای دستوری درباره متهمان حمله به برج‌های تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی صادر کرد.

با صدور دستوری ویژه‌ای سه تن از متهمان در دست داشتن در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی را باطل کرد.

این رسانه آمریکایی گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا با امضای قراری که انحصارا در حیطه اختیارات وی است حکم دست داشتن سه تن در پرونده حملات ۱۱ سپتامبر در حمله به برج‌های تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی را باطل کرد.

ابطال این توافق پس از آن صورت گرفت که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مقام نظامی دخیل در شکل‌گیری این توافق را از سمتش برکنار کرد.

فرد برکنار شده «سوزان اسکالیر» نام دارد که مسئول دادگاه نظامی رسیدگی به پرونده خالد شیخ محمد و دو نفر از همدستانش است.

لوید آستین در نامه‌ای خطاب به این فرد نوشته است: «من بدین وسیله سه توافق پیش از محاکمه که شما در روز ۳۱ جولای ۲۰۲۴ در خصوص پرونده فوق‌الذکر امضا کردید را باطل می‌کنم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ