خون خواهی از جنایت اسراییل در ترور شهید هنیه ریشه قرآنی دارد

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند وعده داده که به حساب مجرمین خواهد رسید و خون خواهی از جنایت اسراییل در ترور شهید همیه ریشه قرآنی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در بزرگداشت شهید هنیه که در خرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و از سوی دفتر مقام معظم رهبری و نهادهای حوزوی برگزار شد گفت: شهید همین فرزندان و کسان خود را در راه مبارزه با اسراییل فدا کرد و همواره آماده شهادت برای نجات ملت مظلوم فلسطین بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: حوزه علمیه پیشگام در دفاع از مقاومت فلسطین بوده و در هفتاد سال قبل وقتی فلسطین اشغال شد، آیت الله خوانساری طلاب را برای حمایت از مظلومین بسیج کرد و این افتخار از آن حوزه علمیه قم است که در این عرصه سبقه دیرینه ای دارد.

آیت الله خاتمی گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه از انتقام به تعبیر خون خواهی استفاده کرد و این بدان معنا است که رژیم اشغالگر قدس نباید خوابش ببرد و این وعده انتقام حتمی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: این مراسم بزرگداشت شهید همیه در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و دیگر نقاط کشور در حقیقت علاوه بر مراسم بزرگداشت، یک مانور و رزم است که ملت ما اعلام می دارد ما تا آخر ایستاده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: خداوند وعده داده که به حساب مجرمین خواهیم رسید و در آیات دیگر بیان شده که ما در انتقام گرفتن شعار نمی دهیم و این وعده ها انجام شده است که نمونه آن را نابودی حکومت فرعون بیان می کند.

عضو شورای نگهبان افزود: رژیم اشغالگر قدس در طی این چند ماه بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه و فلسطین را به شهادت رساند و همه رکوردهای جنایت بشری را زیر پا گذاشته است.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: ده ماه این رژیم در حال جنایت است و سازمان های بین المللی نیز سکوت اختیار کردند و به بیانیه اکتفا کرده اند.

وی تصریح کرد: این رژیم مفسد و محارب است و در این زمینه تردیدی نیست و به همین دلیل مستحق مجازات الهی است.

امام جمعه تهران افزود: نتانیاهو متاسفانه در کنگره آمریکا یک سال صحبت کرد و بیش از ۵۰ بار برای او دست زدند که شرم آور است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: فقه و اعتقادات ما می گوید، این رژیم باید نابود شود که امام راحل نیز تاکید کردند اسراییل باید از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: برخی ها می خواهند آمریکا را تطهیر کنند و حساب آمریکا را از رژیم صهیونیستی جدا کنند در صورتی که اگر در طی این ده ماه اگر آمریکا پشت اقدامات اسراییل نبود این رژیم منحوس نابود می شد.

امام جمعه قم ادامه داد: برخی از غرب‌گرایان داخلی به دنبال تطهیر آمریکا هستند که این بدان معنا است که آنان هم در جنایات آمریکا شریک هستند.

وی افزود: این عده ایران را نصیحت می کنند که در برابر این ترور واکنش نشان ندهد که در این کشور در این زمینه فقط گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستیم که فریاد خون خواهی سر داده اند و دیگر صداها باطل است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اصل انتقام ریشه قرآنی دارد اما اینکه این کار زمان و مکانش کی باشد با مسوولان است افزود: نظام جمهوری اسلامی مصمم بر انتقام است که البته باید با تدبیر صورت گیرد.

وی گفت: در عملیات وعده صادق تدبیر به خوبی صورت گرفت و در این زمینه نیز باید اینگونه باشد.

امام جمعه تهران ادامه داد: فرهنگ ما ایرانی ها مهمان نوازی است که نباید با مهمان این چنین برخورد می شد که انتقام آن نیز حتمی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ