الگوی مشارکت نهادها در فعالیت های فرهنگی باید ادامه یابد

اقتصاد ایران: حجت الاسلام قمی در دیدار با مدیران امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: الگوی مشارکت نهادها در فعالیت های فرهنگی که منجر به رویدادهایی مانند جشن مردمی غدیر شد باید ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این جلسه که عصر امروز سه شنبه ۹ مرداد در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، امین توکلی‌زاده؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی گفت: من همواره قدردان آقای قمی بوده‌ام که پرچمدار حوزه فرهنگ بوده اند و در جمع های مختلف از مظلومیت حوزه فرهنگ دفاع کرده‌اند. امیدواریم با تلاش‌های عزیزانی چون ایشان اربعین امسال تصویر شایسته ای از ضدصهیونیستی بودن شیعیان و مسلمانان جهان شکل گیرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به الگوی مشارکت بین نهادها در فعالیت های بزرگ فرهنگی اجتماعی، ادامه داد: حرکت جبهه‌ای که آقای قمی بنا کردند و به ما یاد دادند که از آرم‌ها برای آرمان‌ها بگذریم. وظایف و تکالیف مان را وسط بگذاریم و در کنار هم به مردم خدمت کنیم.

امین توکلی زاده تصریح کرد: مجموعه شهرداری تهران با سازمان تبلیغات اسلامی حس برادری دارند. همکاری و همراهی‌ای که در چند سال اخیر میان سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری تهران رخ داده خاطره ساز و تأثیرگذار بوده و ما به تجربه دریافته ایم که هر جا بیشتر در کنار هم کار کردیم، برکات خدا هم بیشتر نازل شده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام قمی گفت: مشارکت نهادهای مختلف در برگزاری رویدادهای فرهنگی سال های اخیر تهران الگوساز بوده و نشان از بلوغ نهادهای حاکمیتی در فعالیت های فرهنگی اجتماعی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن قدردانی از مجاهدت‌های صورت‌گرفته در عرصه فرهنگی اجتماعی مجموعه شهرداری تهران و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید ابراهیم رئیسی، گفت: زمان و فرصت خدمت با شتاب سپری می‌شود، اما به نظرم این جمع در عرصه خدمات فرهنگی و اجتماعی توفیقات بزرگی داشته است.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: طبعاً منظورم از این خدمات، مدیریت فرهنگی بالا به پایین نیست؛ چرا که ما موظف به حمایت و پشتیبانی از جریانات مردمی هستیم و تجربیات فعالیت های فرهنگی اجتماعی سالهای اخیر نظیر مهمونی ده کیلومتری، محفل امام حسنی ها و... گواه آن است که ما در کنار هم در این عرصه رشد کرده ایم؛ مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته ایم و به قوت و غنا و ژرفا و پیچیدگی‌ای در طراحی رویدادها و فرآیندهای فرهنگی رسیده ایم که می تواند در سطح کشور و در عرصه های مختلف الگوساز باشد و تکرار شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: الگوی مشارکت نهادها در برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی اجتماعی برخاسته از منظومه فکری امام راحل و رهبر انقلاب است و شما می بینید که در سومین سال تجربه مهمونی ده کیلومتری غدیر در تهران، امسال مجموعه جشن های مردمی غدیر در سطح کشور به بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ۴۰۰ شهر رسید. این مسأله نشان دهنده الگوساز بودن این مدل حکمرانی فرهنگی در سطح کشور است که باید سعی کنیم آن را درعرصه های دیگر طراحی و تکرار کنیم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به تعبیری از شهید سید مرتضی آوینی گفت: سید شهیدان اهل قلم ایران تعبیری دارد با این مضمون که تهران مبدأ تحولات اجتماعی در سطح کشور است. با این نگاه مجاهدت های صورت گرفته در سالهای اخیر در تهران فراتر از کالبد این شهر تاثیرگذار بوده است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به تلاش های مشترک صورت گرفته در رویدادهای بزرگ اجتماعی تهران ادامه داد: ما باید الگوی اجتماع همت‌های مؤمنانه را که در سال‌های اخیر با موفقیت شکل گرفته، ادامه داده و ارتقا دهیم. در این تمرکز توان‌های مختلف برکت و خیریتی وجود دارد که می تواند اثر هویتی قوی‌ای به جای بگذارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: بر خودمان وظیفه می دانیم که تمام تلاش مان را برای ادامه مسیر شراکت در فعالیت های بزرگ فرهنگی اجتماعی با شهرداری تهران و سایر نهادها و دسشتگاه های متولی امر فرهنگ در کشور به کار ببندیم.

هم‌چنین در ابتدای این جلسه تعدادی از مدیران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به ارائه گزارشاتی از حوزه مسؤولیتی خود در سطح تهران پرداختند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ