رییس جمهور در انتخاب اعضای کابینه دقت لازم را داشته باشند

اقتصاد ایران: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: رییس جمهور در بحث انتخاب اعضای کابینه دقت عمل لازم را داشته باشند و شاخص های مدنظر رهبری را مورد توجه قرار دهند.

مصطفی نخعی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تعامل دولت و مجلس و بیانات اخیر رهبر انقلاب گفت: رهنمودهای اخیر رهبری در مراسم‌های مختلف بعد از انتخابات طبق روال معمول حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود؛ هم در رابطه با عملکرد ما در مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت و هم در بحث انتخاب کابینه دولت چهاردهم. کم و بیش در بیانات قبلی رهبری نیز اشاراتی در این خصوص شده بود اما در دیدار اخیر ایشان به صورت جامع این شاخص‌ها رو مطرح کردند.

وی افزود: از جناب آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب انتظار می‌رود همان‌طور که در ایام مناظرات به بحث‌های سیاست‌های کلی، سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف، قوانین بالادستی و به ویژه برنامه‌های توسعه چند ساله کشور تاکید داشتند؛ در بحث انتخاب اعضای کابینه به ویژه وزرا دقت عمل لازم را داشته باشند و شاخص‌های مد نظر رهبری از جمله تدین، تخصص، تعهد و امیدوار به آینده و نگاه مثبت به موضوعات مختلف را مورد توجه قرار دهند.

نخعی بیان کرد: نفس تشکیل کارگروه‌های مختلف برای انتخاب وزرا توسط آقای پزشکیان خوب است و به این معنی است که ما به نظر کارشناسان و افراد متخصص در حوزه‌های مختلف اهمیت می‌دهیم؛ اما این‌که اسامی کارگروه‌ها اعلام عمومی شد، باعث نزدیکی برخی لابی‌های قدرت و ثروت و بعضاً تحمیل گزینه‌های مد نظر خود به این افراد شدند؛ که باید مراقبت شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ادامه داد: اصل شایسته گزینی جز کلید واژه‌های آقای پزشکیان در ایام انتخابات بود و اگر این اصل در عمل دنبال شود و افراد متخصص و نخبه معرفی شوند اتفاقات خوبی خواهد افتاد. ما نیز در مجلس شرایط را رصد می‌کنیم؛ چرا که رأی اعتماد مجلس به وزرا جز ارکان مهم تعریف شده در قانون اساسی است و ما نیز وظیفه داریم طبیعتاً با یک نگاه تعاملی توجه لازم را داشته باشیم. پس با توجه به موارد بیان شده، بخش زیادی از بحث شاخص‌های مورد نظر رهبری متوجه دولت است و بخشی از آن نیز متوجه ما در مجلس است که وظیفه رأی اعتماد را داریم. حال اگر فرض کنیم یک درصد خطا در جایی اتفاق افتاده باشد مجلس وظیفه اصلاح و جبران دارد و قطعاً اجازه نمی‌دهیم افرادی که تخصص و ویژگی‌های لازم را در زمینه‌های مختلف جهت اداره امور کشور ندارند؛ انتخاب شوند.

این نماینده مجلس همچنین درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: در این رابطه نمی‌توان یک حکم کلی صادر کرد. در برخی از بخش‌ها خیلی خوب عمل کردند و در برخی متوسط و در برخی نیاز به کار بیشتر داشت. اما در مجموع در بخش‌های داخلی و خارجی و حوزه‌های مختلف تخصصی نمره قابل قبولی را می‌گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ