جزئیات ترور شهید اسماعیل هنیه از زبان نماینده حماس در تهران

اقتصاد ایران: خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران در گفتگو با یک رسانه قطری به تشریح جزئیات عملیات ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس پرداخت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران در مصاحبه با نشریه قطری «العربی الجدید» ضمن رد شایعات منتشر شده در رسانه های غربی از جمله نیویورک تایمز در مورد نحوه شهادت شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی از شاهدان عینی این حادثه تایید کرد که عامل انفجار شلیک یک پرتابه از فراز آسمان به صورت موشک یا راکت از بیرون ساختمان به سمت اتاق محل اقامت شهید هنیه بوده است.

وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: بعد از ورود هیئت حماس به محل اقامتگاه، شهید هنیه نماز مغرب را خواند، سپس نشستیم و در مورد ترور شهید فؤاد شکر، فرمانده حزب الله لبنان، فضیلت شهادت و عاقبت بخیر شدن آن صحبت کردیم، عاقبت بخیری برای هر برادر مجاهدی که با رژیم صهیونیستی مبارزه می کند.

قدمی ادامه داد: شهید وسیم ابوشعبان، محافظ وی از بیرون اتاق مسئولیت حفاظت از شهید هنیه را عهده دار بود. شهید هنیه در زمان شهادت در حال خواندن قرآن بود و در حالی که قرآنی در میان دستانش بود که خون پاکش بر آن جاری شده بود، به شهادت رسیده بود.

نماینده جنبش حماس در ایران که در زمان این عملیات تروریستی در محل حادثه حاضر بود افزود: حمله دقیقاً در ساعت 1:37 دقیقه اتفاق افتاد. من از محلی که بودم خارج شدم و دود شدیدی را مشاهده کردم و بعد از آن مطلع شدیم که حاج هنیه به شهادت رسیده است. در ابتدا برق و صاعقه شدیدی را در نتیجه انفجار احساس کردم و تصور کردم که رعد و برق یا زلزله ای رخ داده است. پنجره را باز کردم اما باران یا رعد و برقی را ندیدم و هوا هم گرم بود.

وی ادامه داد: به طبقه ای که شهید هنیه در آن اقامت داشت رفتم و شاهد بودم که دیوارها و سقف اتاق ویران شده و فروریخته است.

قدومی با رد شایعات روزهای اخیر رسانه های غربی به ویژه ادعای نیویورک تایمز در مورد وجود بمب در داخل ساختمان گفت: روشن است که شکل محل انفجار بعد از حمله و پیکر شهید هنیه نشان می داد که حمله بواسطه یک پرتابه از آسمان به صورت راکت یا موشک صورت گرفته است.

 

ور در پایان این گفتگو با متهم کردن تل آویو به طراحی و اجرای ترور شهید هنیه اظهار داشت: اسرائیل غاصب کسی است که این جنایت را طرح ریزی و به مرحله اجرا گذاشته است و در این بین دولت آمریکا نیز شریک جرم اوست؛چرا که در جریان سفر اخیر نتانیاهو به واشنگتن چراغ سبز خود را برای ارتکاب این جنایت داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ