آینده متا، کمپانی میلیارد دلاری زاکربرگ در هوش مصنوعی، هوش مصنوعی و هوش مصنوعی بیشتر خلاصه می‌شود

اقتصاد ایران: متا با وجود هزینه‌ی بالای تولید هوش مصنوعی، همچنان معتقد است که باید پول بیشتری در این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

بنابر گزارش مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ متا، این شرکت درآمدی معادل ۳۹٫۰۷ میلیارد دلار کسب کرده که نسبت‌به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است. همچنین، سود خالص این شرکت به ۱۳٫۴۷ میلیارد دلار رسیده که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۷۳ درصدی نسبت‌به سال گذشته است. همچنین آمار تعداد کاربران فعال روزانه (DAP) متا به‌طور متوسط به ۳٫۲۷ میلیارد نفر رسیده که نسبت‌به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

سوزان لی، مدیر مالی متا، در تماس با سرمایه‌گذاران تأکید کرد که بازده مالی سرمایه‌گذاری‌های اخیر در هوش مصنوعی در یک دوره‌ی زمانی طولانی‌تر حاصل خواهد شد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مستقیماً درمورد دلیل سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در سخت‌افزار انویدیا و سایر زیرساخت‌‌ها برای تولید انواع هوش مصنوعی این شرکت گفت: «پیش‌بینی روند چندین نسل آینده دشوار است، اما درحال‌حاضر، ترجیح می‌دهم ریسک ایجاد ظرفیت قبل از نیاز را بپذیرم تا اینکه خیلی دیر شود.»

زاکربرگ بار دیگر اعلام کرد که دستیار هوش مصنوعی متا تا پایان سال به پراستفاده‌ترین دستیار هوش مصنوعی در جهان تبدیل خواهد شد. او هوش مصنوعی مولد را عاملی مهم برای ایجاد تعامل در تمام محصولات متا توصیف می‌کند و معتقد است که درآمد هوش مصنوعی این شرکت، از استفاده‌ی تجاری آن برای ایجاد تبلیغات و اجازه دادن به کسب‌وکارها برای استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم‌های این شرکت حاصل می‌شود.

متا درحال آماده‌سازی زیرساخت‌های خود برای آموزش هوش مصنوعی Llama 4 است که زاکربرگ می‌خواهد هنگام عرضه‌اش در سال آینده، پیشرفته‌ترین مدل در این صنعت باشد. این مدل تقریباً به ۱۰ برابر محاسبات بیشتر از مدل Llama 3.1 نیاز دارد. زاکربرگ پس از موفقیت اولیه‌ی عینک‌های هوشمند Meta Ray-Bans، برای ساخت نسل‌های آینده‌ی عینک‌های هوش مصنوعی هیجان‌زده است.

مقالات مرتبط
  • با انتشار گزارش مالی متا، سهام شرکت ۱۶ درصد سقوط کرد
  • متا می‌خواهد ابزارهای هوش مصنوعی را دردسترس میلیاردها کاربر قرار دهد

کسب‌وکار متا حتی با سرمایه‌گذاری سنگین روی هوش مصنوعی، همچنان به چاپ پول ادامه می‌دهد و این خبر خوبی برای متا است؛ چراکه که تقریباً برخلاف تمام شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه‌ی هوش مصنوعی، این شرکت درآمد زیادی از فعالیت‌های دیگر خود کسب می‌کند؛ بنابراین می‌تواند بیشتر از بقیه روی آینده‌ی این صنعت قمار کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ