مخالفت ایران با مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تأکید بر لزوم احترام به رأی و انتخاب مردم ونزوئلا، بر مخالفت تهران با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور تأکید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در حساب خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) نوشت: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم احترام به رأی و انتخاب مردم ونزوئلا در چارچوب حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و نیز احترام به حق حاکمیت دولت‌ها در چارچوب معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی بویژه منشور سازمان ملل متحد، ضمن اعلام همبستگی و حمایت قاطع از ملت و دولت ونزوئلا، مخالفت خود را با هرگونه فشار و مداخله خارجی در امور داخلی این کشور ابراز داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد که جمهوری بولیواری ونزوئلا از ظرفیت و اراده لازم برای حفاظت و تضمین حقوق اساسی مردم آن کشور در چارچوب قانون اساسی برخوردار است.

گزارش‌ها از ناآرامی‌ها در پایتخت ونزوئلا در پی تشکیک ایالات متحده آمریکا در نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور حکایت دارند.

 نیروهای امنیتی در ونزوئلا برای متفرق کردن معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که به پیروزی «نیکلاس مادورو» منجر شد اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی کردند.

مخالفان دولت ونزوئلا طبق سیاق گذشته مدعی تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری شده و مدعی شده‌اند «ادموندو گونزالز» با کسب 73.2 درصد از آرای رأی‌دهندگان به پیروزی دست پیدا کرده است.

مادورو تظاهرات‌ها را محکوم کرده و اعمال خشونت‌آمیز عده‌ای از معترضان را به راست‌گرایان افراطی ونزوئلا نسبت داده است.

 

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ