تشییع اسماعیل هنیه وحدت شیعه و سنی را نشان داد

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نماز مقام معظم رهبری بر پیکر شهید هنیه و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر این شهید، وحدت میان شیعه و سنی را نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به وظیفه مهم مسلمانان در برابر شعائر الهی اظهار کرد: تعظیم، اقامه و جلوگیری از هتک حرمت به شعائر الهی از جمله وظایف مسلمانان در برابر احکام و شعائر دین است.

وی افزود: شعائر به هر چیزی که نماد و نمود دینی به احکام الهی را داشته باشد، گفته می‌شود و منسوب به پروردگار و جزو آداب و سنت‌های ویژه مسلمانان باشد و موجب تحریک احساسات و عواطف مذهبی و زنده نگه داشتن روح دینی در فرد و اجتماع شود که آشکار کردن و تعظیم آن موجب اعتلای کلمه الله باشد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه شناسایی شعائر دین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برنامه‌های حسینی یکی از شعائری است که عواطف دینی را تقویت می‌کند و برای همگان قابل لمس است.

وی تصریح کرد: مساجد نیز جزو شعائر دین محسوب می‌شوند و یکی از برترین مساجد نیز مسجدالاقصی بوده که مسلمانان جهان نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای دارند، بنابراین مسجدالاقصی را باید از دست یهود خارج کرده و به دست مسلمانان سپرد.

درس عزتمندی واقعه عاشورا باید در جامعه تبیین شود

مدرسی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به حفظ حریم و حرمت مؤمن عنوان کرد: یکی از محرمات و گناه‌های بزرگ توهین و کوچک شمردن دیگران است که وظایف مسلمانان دفاع از شخصیت مؤمنان است.

وی ادامه داد: باید درس‌های صبر و مقاومت، عزتمندی، تبیین حقایق و جهاد تبیین را از واقعه عاشورا و ایستادگی اسرا در برابر ظلم فرا گرفت.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه در این ایام نهایت سرکشی و طغیان جلاد ستمگر و غاصب فلسطین اشغالی را شاهد هستیم، گفت: سکوت مجامع بین‌الملل و تشویق و تبلیغ دولت‌های غربی به ویژه آمریکا در این ایام به خوبی مشاهده می‌شود که آخرین جنایت آنها نیز ترور اسماعیل هنیه بلافاصله پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران و پیش از آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم بود.

وی افزود: این حرکت اهدافی را دنبال می‌کند که بدبین کردن نیروهای مقاومت نسبت به ایران، اقدامی جهت تحریک ایران برای ورود به جنگ، مواجه کردن دولت جدید با بحران و تضعیف اراده مردم و مسئولان نسبت به حمایت از جریان مقاومت از جمله اهداف شیطانی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه اسماعیل هنیه به عنوان یک مظهر مبارزه و قدرت در حال مذاکره برای تبیین جریان غزه و دفاع از مظلومان بود، گفت: شهادت اسماعیل هنیه در این ایام توسط جنایتکاران بیانگر این است که این ظالمان حاضر هستند طرف مقابل خود را حتی در هنگام مذاکره و گفتگو از میان بردارند.

وی افزود: نماز مقام معظم رهبری بر پیکر این شهید و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه وحدت میان شیعه و سنی، حمایت از مقاومت و تجلیل از شهید مقاومت را نشان دادند که این خود توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.

خبرنگاران چشم بینای مردم و گوش شنوای جامعه هستند

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز خبرنگار بیان کرد: خبرنگاران چشم بینای مردم و دولت و گوش شنوای اجتماع هستند و در حال حاضر رسالت آنان امیدوار کردن مردم، تبیین سیاست‌های اصلی نظام، دفاع از مظلوم و روشن کردن افکار و اندیشه‌های بشری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ