۴۷ درصد از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده است

اقتصاد ایران: رودسر- استاندار گیلان با انتقاد از تعطیلی خود سرانه برخی کارخانجات چای در استان گفت: تاکنون ۴۷ درصد از مطالبات چایکاران گیلانی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر جمعه در جلسه بررسی مشکلات صنعت چای گیلان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های چای‌خیز و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: کارخانجات چای کماکان آن اهتمام و هماهنگی برای پرداخت معوقات خود به چایکاران را ندارند انتظار داریم سازمان چای بهتر به امور چایکاران و تولید کنندگان حوزه چای ورود کند.

وی با بیان اینکه به بهانه روی کار آمدن دولت وفاق ملی نباید نسبت به مشکلات چایکاران بی تفاوت باشیم، افزود: نباید در خصوص مسائل چای بی تفاوت باشیم و از این رو وظیفه داریم تا آخرین روزی که هستیم مشکلات حوزه چای را حل و فصل کنیم و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست.

استاندار گیلان با تاکید بر وجود تعهد فی ما بین چایکاران و کارخانجات چای، بیان کرد: تاکنون ۴۷ درصد از معوقات چایکاران پرداخت شده و مابقی نیز باید سریعاً پرداخت شود.

عباسی با بیان اینکه کارخانجات چای موظف به خریداری چای به چایکاران هستند، تصریح کرد: تمامی کارخانجات چای باید چای چایکاران زحمت‌کش را خریداری کنند و در این خصوص سازمان چای وظیفه دارد به آن به طور فوری رسیدگی کند

وی با انتقاد از تعطیلی خود سرانه برخی از کارخانجات چای در گیلان بیان کرد: کارخانجات نباید خودسرانه کارخانه‌های خود را تعطیل کنند و از خریداری چای خودداری کنند، این ظلم به چایکار است و از همین جا اعلام می‌کنم در خصوص تعطیلی کارخانجات چای و عدم خریداری چای از هیچ فردی نخواهم گذشت.

استاندار گیلان با تکلیف به فرمانداران در خصوص تعیین تکلیف کارخانجات چای در این استان بیان کرد: فرمانداران باید به کارخانجات رفته و میزان چای تحویل گرفته شده، فروش رفته و میزان پرداختی‌ها را مشخص کنند و از سازمان بازرسی نیز درخواست دارم به این مساله ورود کند زیرا نباید به بهانه‌های مختلف از پرداخت مطالبات چایکاران و خریداری چای ممانعت به عمل آید.

عباسی با بیان اینکه میزان واردات و خرید چای باید به یکدیگر برابر باشد، افزود: به میزان واردات چای باید به همان میزان چای داخلی خریداری شود و اگر این امر رخ ندهد تخلفی آشکار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مطابق با نیاز کشور ۴۲ هزار تن چای وارد کشور شده است، تصریح کرد: ابتدا باید میزان چای انباشت در کارخانجات و میزان تولید چای در کشور مشخص شده و بعد از نیاز کشور، چای را وارد کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید از سرمایه‌گذاران حوزه چای به خوبی حمایت شود، گفت: جهاد کشاورزی باید در سریع‌ترین زمان ممکن پروانه ساخت کارخانجات چای و فعالان این حوزه را صادر کند.

وی افزود: باید از کارخانجات خوش حساب حمایت شود و دولت در این خصوص برنامه ویژه دارد و در همین راستا باید کارخانجاتی که در خریداری چای و پرداخت مطالبات چایکاران بد عهدی کردند باید تعیین تکلیف شوند.

استاندار گیلان گفت: کارخانجات باید امکانات و تجهیزات کارخانه را نو به روز رسانی کنند و نباید اجازه دهیم چای ایرانی از گردونه خارج شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ