۸۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان و دختران هستند

اقتصاد ایران: همدان- مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توجه به جامعه ۸۰ درصدی زنان و دختران در کمیته امداد نظام مسائل زنان برای شناسایی نیازهای آنان تدوین شده است.

لاله افتخاری پیش از ظهر جمعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) از نعمت‌های الهی است، اظهار کرد: تشکیل کمیته امداد از تدابیر حضرت امام خمینی (ره) بود و تنها عمر کمیته امداد چند روزی از انقلاب اسلامی کمتر است.

وی افزود: نگاه بلند امام و اهتمام اسلام در دستگیری از ایتام و بیماران و محرومین موجب شد که کمیته امداد امام خمینی از همان ابتدای انقلاب تشکیل شود.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اهداف سفره‌های استانی گفت: ما نمی‌توانیم تنها در تهران بنشینیم و تصمیم‌گیری کنیم تا به امروز به اکثر ۳۱ استان کشور سفر کرده‌ایم و استان همدان جزو چند استان پایانی سفرها است.

افتخاری خاطرنشان کرد: این سفرها با هدف تقویت استان‌ها، آگاهی از ظرفیت‌ها و مشکلات، شنیدن صدای آنها و نیازهای آنها انجام می‌شود.

وی با بیان در دولت سیزدهم با سرعت و برنامه‌ریزی‌های دقیق در بخش بانوان حرکت شده است، بیان کرد: شهید رئیسی هم تأکید زیادی به توانمندسازی بانوان داشتند و چون ایشان طعم محرومیت را در دوران زندگی خود چشیده بودند تعامل بسیار خوبی با کمیته امداد و به ویژه بخش بانوان داشتند.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: امروز در تمام استان‌های ما مشاور امور بانوان منصوب شده است.

افتخاری با اشاره به گزارش سفر ۳ روزه خود به استان همدان گفت: سفر پر برکت و خوبی به استان همدان داشتیم و در این ۳ روز نشست‌ها و ملاقات‌های زیادی را برگزار کردیم.

وی افزود: دیدار با مدیر حوزه علمیه خواهران، مسئول خواهران سپاه، نشست با نخبگان قرآنی، علمی و کارآفرینی، نشست با دخترانی که والدین خود را از دست داده بودند، بازدید از طرح‌های اشتغالزایی، دیدار با عشایر و روستاییان، بازدید از پروژه‌های مسکن مددجویان و سفر به چند شهرستان بزرگ استان از اقدامات ما در این سفر بود.

مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تدوین نظام مسائل زنان برای جامعه هدف گسترده زنان تحت پوشش کمیته امداد گفت: ما از ظرفیت‌های کمیته امداد در بخش‌های پژوهشی و مالی استفاده کردیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی، نظام مسائل زنان و خانواده را به صورت علمی تهیه کنیم.

افتخاری خاطرنشان کرد: تلاش کردیم اولویت‌های مسائل زنان و دختران در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، ازدواج، سبک زندگی، حقوقی و غیره را به دست بیاوریم، تا نیازها را بهتر شناسایی کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به گزارش ۴۴ ساله خدمات کمیته به زنان و دختران بیان کرد: ما به دنیا و آنهایی که ادعای حقوق زنان را دارند و سازمان ملل می‌خواهیم اعلام کنیم اصل حقوق بانوان در ایران است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: به زودی از گزارش ۴۴ ساله خدمات کمیته امداد به زنان، بانوان و دختران رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به آمار درصد پوشش بانوان در کمیته امداد بیان کرد: درصد بانوان در استان‌ها با توجه به خرده فرهنگ‌ها متفاوت است از زاویه‌ای گفته می‌شود ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد بانوان هستند.

افتخاری خاطرنشان کرد: اما اگر بخواهیم کامل نگاه کنیم بانوی که همسرش دچار معلولیت شده، یا بیماری صعب‌العلاج دارد و یا زندانی است نیز به عنوان سرپرست خانواده تحت پوشش کمیته امداد بوده و می‌توانیم بگویم ۸۰ درصد جامعه کمیته امداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

مشاور امور بانوان کمیته امداد با اشاره به موضوع هیئت‌های اندیشه‌ورز گفت: هیأت‌های اندیشه‌ورز در حوزه زنان خانواده به صورت قانونی مصوبه و مجوز آن دریافت شده و به طور منظم جلسات آن برگزار می‌شود.

وی افزود: هیأت‌های اندیشه‌ورز در حوزه زنان خانواده جهت پرداختن و شناسایی مسائل زنان ایجاد شده است.

افتخاری با اشاره به همکاری با بسیج بیان کرد: برای اولین بار در سراسر کشور در همدان بحث همکاری با بسیج را در جهت پیشبرد اهداف آغاز کردیم.

کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: کتابچه الکترونیک وضعیت کمیته امداد استان همدان در حوزه زنان و بانوان با بررسی آخرین وضعیت دختران و بانوان، ظرفیت‌ها و مشکلات و گزارش سفر تهیه می‌شود.

وی با اشاره به همکاری با ستاد مرکزی اربعین گفت: طی این روزها جلسات متعددی با ستاد مرکزی اربعین داشتیم و تلاش می‌کنیم، زنان و دخترانی که حسرت زیارت حرم امام حسین (ع) را در دل دارند با کمک خیرین راهی کربلا کنیم.

وی افزود: همچنین پیشنهاد دادیم در سامانه سماح جایی برای کمک دیده شود.

گفتنی است؛ لاله افتخاری مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز صبح در گلزار شهدا همدان حضور پیدا کرد.

۸۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان و دختران هستند

۸۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان و دختران هستند

۸۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان و دختران هستند

۸۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد زنان و دختران هستند

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ