مجری سابق CNN از ایلان ماسک شکایت کرد

اقتصاد ایران: دان لمن، مجری سابق CNN، از ایلان ماسک و پلتفرم ایکس به‌دلیل لغو ناگهانی برنامه‌ی گفت‌وگویش شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، پس از تصاحب شرکت ایکس، توییتر سابق، توسط ایلان ماسک بسیاری از کمپانی‌های بزرگ، قرارداد‌های تبلیغاتی خود در این پلتفرم را به‌خاطر مدیریت جدید و سیاست‌های احتمالی ماسک، فسخ کردند.

ماسک و سایر مدیران ایکس با هدف جلب رضایت عمومی و شناساندن برند جدید ایکس به‌عنوان یک شرکت پویا و درست، با دان لمن، مجری سابق CNN، صحبت کردند. آن‌ها به‌دنبال این بودند که از طریق همکاری با او، اعتبار این پلتفرم اجتماعی را در نظر تبلیغ‌کنندگان بازسازی کنند.

در ابتدا لمن نگرانی‌های خود راجع‌به جنجال‌های مداوم درمورد پلتفرم ایکس را ابراز کرد و ظاهراً ماسک در تماسی تلفنی به او قول داد که کنترل کاملی بر برنامه‌های تولیدی خود خواهد داشت و نیازی به توافق کتبی و رسمی نیست.

پس از ماه‌ها مذاکره، لمن با ایکس قراردادی انحصاری امضا می‌کند. به عنوان بخشی از این قرارداد، او موافقت کرد که ۱۰ ویدیوی کوتاه در هر ماه و یک ویدیوی طولانی در هفته تولید کند و آن محتوا‌ها را برای مدت ۲۴ ساعت به‌طور انحصاری در ایکس منتشر کند. در عوض، لمن به‌خاطر انجام شروط قرارداد خود ۱٫۵ میلیون دلار تضمینی دریافت می‌کرد که ۲۰۰ هزار دلار آن، به‌عنوان قسط اول به او پرداخت شد و مابقی آن در اقساط سه ماهه پرداخت می‌شد.

مجری معروف CNN در اولین قسمت برنامه‌ی خود ایلان ماسک را دعوت کرد و با پرسیدن سوالات جنجالی، ماسک را تحت فشار قرار داد. لمن راجع‌به سیاست‌‌های کلی ایکس، مصرف مواد مخدر توسط او و افزایش پیام‌های توهین‌آمیز در ایکس مخصوصاً از زمان تصاحب این پلتفرم توسط ماسک پرسید.

ماسک در طول مصاحبه به لمن گفت: «من مجبور نیستم به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهم. دان، تنها دلیلی که من این مصاحبه را انجام می‌دهم این است که شما در پلتفرم ایکس هستید و از من خواسته‌اید. درغیراین‌صورت، ما این مصاحبه را انجام نمی‌دادیم.» پس از آن، لمن از طریق پیامکی که ماسک به مدیر برنامه‌ی او ارسال کرده بود، متوجه شد که قرارداد بین او و ایکس به‌طور ناگهانی لغو شده است.

لمن به‌خاطر وعده‌های مالی ایکس، مبالغ هنگفتی را برای راه‌اندازی یک شرکت رسانه‌ای، استخدام کارکنان و خرید تجهیزات هزینه کرده است؛ او با شکایت از ماسک و ایکس به‌دنبال دریافت غرامت مالی برای جبران خساراتش است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ