کاروان زکات در مشگین‌شهر به حرکت در آمد

اقتصاد ایران: مشگین‌شهر- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کاروان زکات با همراهی مرکز نیکوکاری و با شرکت ۲۰ خودرو حاوی گندم و جو در شهرستان مشگین‌شهر به حرکت درآمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا حسین‌نژاد در حاشیه آئین کاروان زکات شهرستان مشگین‌شهر، اظهار کرد: اهالی، کشاورزان و عشایر شهرستان مشگین‌شهر با پرداخت زکات خود به کمیته امداد، به یاد فقرا و محرومان جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه مشگین‌شهری‌های نیکوکار همواره یکی از شهرستان‌های پیشرو در پرداخت زکات هستند، تصریح کرد: در سال‌جاری ۶۰۰ میلیون تومان زکات از سطح شهرستان مشگین‌شهر جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در قالب کاروان زکات ۲۰ خودرو، ۳۵ تن گندم و جو را در قالب زکات اهدایی عشایر و کشاورزان مشگین‌شهر حمل می‌کنند که ارزش ریالی آن بیش از ۴۰۰ میلیون تومان ارزیابی شده است.

حسین‌نژاد افزود: علاوه بر این، در سه ماهه نخست سال‌جاری کشاورزان مشگین‌شهری بیش از ۲۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زکات پرداختی در همان روستاهای مودی زکات هزینه شده و در اختیار خانواده‌های تحت حمایت و افراد نیازمند همان منطقه قرار می‌گیرد.

در ادامه امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر نیز با تبیین اهمیت فریضه زکات در دین اسلام اضافه کرد: در بیان اهمیت این فریضه واجب الهی همین بس که زکات ۲۶ مرتبه در قرآن کریم ذکر شده و در موارد متعددی در کنار نماز آمده است.

حجت‌الاسلام رضا باوقار بیان کرد: زکات در اسلام صرفاً جنبه اقتصادی ندارد بلکه فراتر از آن در زمینه سیاست و فرهنگ نیز نقش‌آفرینی می‌کند.

وی کاهش فساد و آسیب‌های اجتماعی، عمران و آبادانی منطقه، کاهش فقر و رشد و شکوفایی اقتصاد را از جمله برکات زکات برای جامعه عنوان کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ