کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن در روستای قلعه‌جی برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: سروآباد- مدیر کانون فرهنگی هنری روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد گفت: به همت این کانون روزانه کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در روستای قلعه‌جی برگزار می‌شود.

گشین رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کودکان و نوجوانان رده سنی پنج الی ۱۸ سال در ایام تابستان به صورت روزانه در کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم شرکت دارند.

وی با بیان اینکه دختران و پسران عضو این کانون پس از پایان مدارس و فرا رسیدن اوقات فراغت در کلاس‌های قرآنی این کانون ثبت نام کردند، افزود: استقبال کودکان روستای قلعه جی از کلاس‌های قرآنی بیانگر تلاش آنها برای یادگیری هرچه بهتر کلام الهی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری روستای قلعه‌جی خاطر نشان کرد: این کانون سعی دارد در طول سال با برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم زمینه یادگیری قرآن را بین کودکان و نوجوانان و حتی سایر اهالی روستا فراهم کند.

رستمی اذعان کرد: کانون فرهنگی هنری روستای قلعه‌جی با عنوان «هه‌تاو» در این روستا سال‌ها است فعالیت دارد و تلاش خود را برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان روستا بکار می‌گیرد.

کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن در روستای قلعه‌جی برگزار می‌شود

جذب و گرایش نوجوانان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی از اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی است

وی برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن و احکام در فضای مسجد تا دامان طبیعت را از اقداماتی خواند که برای جذب و گرایش نوجوانان به سمت کلاس‌های قرآنی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش قرآن کریم باید از سنین کودکی آموزش داده شود، افزود: این اقدام منجر به تربیت نیروهایی مؤمن، صالح و متدین در جامعه می‌شود و نسلی معنوی را در اینکه ایران اسلامی شکوفا می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد اذعان کرد: در این کانون گاهاً کلاس‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی، فعالیت‌های ورزشی، برنامه‌های اردوی تفریحی آموزشی برای اعضای کانون برگزار می‌شود تا زمینه نشاط و شادی میان اعضای کانون فراهم شود.

رستمی اذعان کرد: آنچه که امروزه می‌تواند زمینه گرایش افراد جامعه با مسجد و قرآن را فراهم کند راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، خانه‌های قرآنی در مناطق مختلف شهری و روستایی است که حرکت مؤثری در آموزش فعالیت‌های دینی و فرهنگی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از آنجا که کانون‌های فرهنگی شرایط سنی خاصی برای ثبت نام مخاطبان خود ندارند همه افراد جامعه در سنین مختلف می‌توانند با حضور در کلاس‌های مختلف کانون‌ها زمینه رشد و تعالی خود و خانواده‌های شأن را فراهم کنند.

وی همچنین به اجرای طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در کردستان پرداخت و گفت: این طرح به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده و براساس آن در ایام تابستان دوره‌های آموزشی مختلف در قالب اردوهای تفریحی آموزشی برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد روستای قلعه‌جی اجرای این طرح را زمینه‌ساز ایجاد نشاط میان اعضای کانون و آشنایی آنها با اماکن دیدنی، جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های زیارتی استان دانست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ