واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در خراسان شمالی انجام می‌شود

اقتصاد ایران: بجنورد- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون در حوزه نوزادان و کودکان جهت حفظ و ارتقای سلامت آنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا اکبری به اجرایی‌شدن برنامه سراسری واکسیناسیون پنوموکوک برای نوزادان دوماهه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه واکسیناسیون در حوزه نوزادان و کودکان جهت حفظ و ارتقای سلامت آنان است.

وی ادامه داد: آغاز تزریق این واکسن در سراسر کشور برای نخستین‌بار در دولت سیزدهم به‌عنوان برنامه‌ای برای ایمن‌سازی کودکان تبدیل شد که اجرای آن در استان خراسان شمالی نیز از روز شنبه آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این واکسن می‌تواند کودکان را در مقابل بیماری‌ها ایمن کند، گفت: بیماری پنوموکوک بیماری است که منشأ باکتریایی دارد و می‌تواند از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

وی تصریح کرد: این باکتری می‌تواند باعث عفونت در گوش و همچنین عفونت‌هایی را در قسمت‌های مختلف همچون ریه‌ها، خون و قشر مغزی و نخاع ایجاد کند.

اکبری در ادامه گفت: گروه هدف برای تزریق این واکسن نوزادان دوماهه به بالاتر هستند که تزریق در سه مرحله دوماهگی، چهار و ۱۲ ماهگی می‌تواند ایمنی بیشتری را در مقایسه با پروتکل دوماهگی، چهارماهگی و ۶ ماهگی داشته باشد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی خراسان شمالی بیان داشت: این واکسن دارای تأییدیه کیفیت از سازمان جهانی بهداشت است.

وی ادامه داد: هر فردی می‌تواند به بیماری‌های پنوموکوکی مبتلا شود، ولی کودکان زیر دو سال بیشتر مستعد این بیماری‌ها هستند.

وی افزود: کودکان کمتر از پنج سال و به‌ویژه کودکان کمتر از دو سال، نوزادان، کودکان مبتلا به نقص سیستم ایمنی، کودکان مبتلا به سوءتغذیه، کودکانی که شیر مادر دریافت نکرده‌اند نسبت به سایر کودکان، بیشتر در معرض ابتلاء به عفونت پنوموکوکی قرار دارند.

اکبری در پایان گفت: اگر کودک بعد از دریافت واکسن به آن واکنش نامطلوب نشان داده است، با پزشک او صحبت کنید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ