خداپرست: مربی درجه ۲ دردی از والیبال ما دوا نمی‌کند

اقتصاد ایران: ملی‌پوش پیشین والیبال ایران بر این اعتقاد است که حضور مربی درجه دوی خارجی دردی از والیبال ما دوا نمی‌کند.

- اخبار ورزشی -

ساسان خداپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد جذابیت والیبال ایران برای مربیان خارجی درجه یک دنیا اظهار داشت: زمانی که ولاسکو به ایران آمد نیز والیبال ما چنگی به دل نمی‌زد، ولی او آمد. قطعاً مربیانی در جهان هستند که به والیبال ایران علاقه داشته باشند، چون این رشته در ایران، ریشه دارد. والیبال ایران همیشه برای مربیان بزرگ جهان، جذاب بوده است، اما نباید این مسئله را بهانه کنیم و به سراغ مربیان درجه دو برویم، چون اینگونه مربیان دردی از ما دوا نمی‌کنند.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران ادامه داد: شرط استفاده بهینه از مربی خارجی این است که باید به این مربی اعتماد کرد. ما تجربه چنین کاری را داریم و نتیجه هم گرفته‌ایم. مربی خارجی باید روی تیم‌های پایه نیز نظارت داشته باشد و نظر بدهد. فدراسیون با دادن اختیار به سرمربی خارجی باید فضای مناسب برای کار کردن او را فراهم کند. من از همان ابتدا می‌دانستم و مشخص بود که از دست پائز (سرمربی پیشین تیم ملی والیبال) کاری برنمی‌آید.

ساسان خداپرست همچنین خاطر نشان کرد: تحمیل کردن دستیار و کادر فنی به سرمربی، درست نیست و باعث ایجاد اختلاف می‌شود. ولاسکو در زمانی که سرمربی ایران بود با اختیار تام کار می‌کرد و در مورد همه مسائل مربوط به تیم ملی و نه مسائل دیگر، نظر می‌داد. او با این شرایط، نتیجه گرفت و کارنامه موفقی داشت. با این حال باید این نکته را هم مدنظر داشت که کار کردن در ایران، مشکلات خاص خودش را دارد، ولی می‌توان کارهای بزرگ و ماندگار انجام داد.

این کارشناس والیبال به فاصله پاسور اول تیم ملی و سایر پاسورها هم اشاره کرد و یادآور شد: سعید معروف یک استثنا در والیبال ایران بود که سال‌ها در کنار مهدی مهدوی، پاسورهای ثابت تیم ملی بودند. با حضور معروف و مهدوی، درهای تیم ملی سال‌ها به روی سایر پاسورها بسته بود و پاسورهای تیم‌های جوانان و نوجوانان، هرگز به تیم ملی نمی‌رسیدند.

خداپرست اضافه کرد: بعد از اینکه سعید از تیم ملی خداحافظی کرد، مشکلات تیم ملی آغاز شد و طاهر وادی هم در سال‌های نخست به‌عنوان بازی‌ساز اول، عملکرد چندان خوبی نداشت، ولی او حالا کاملاً در تیم ملی جا افتاده است. پاسورهای جوان برای کسب تجربه، نیاز به فضا و میدان دارند. والیبال ایران همیشه در رده پایه، قوی بوده است و باید از این پتانسیل و به ویژه پاسورهای آن، استفاده کرد. تیم ملی در پست پاسور، مشکل دارد و برای برطرف کردن این مشکل باید هزینه بدهیم.

وی در پایان در مورد حضور مجددش در لیگ گفت: کار کردن در ارومیه، شرایط خاصی دارد و برای اینکه تیم داشته باشی باید روابط نزدیکی با شهرداری برقرار کنی. من چنین شخصیت و اخلاقی ندارم و فعلاً در آکادمی خودم،‌ مشغول به آموزش هستم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ