اپل با ایستادگی دربرابر وزارت دادگستری آمریکا، خواستار لغو پرونده انحصارگری آیفون شد

اقتصاد ایران: اپل استدلال‌های وزارت دادگستری آمریکا را زیر سؤال برده و خواستار مختومه‌شدن پرونده‌ی انحصارگرایی آیفون شده است.

اپل با تنظیم پرونده‌ای رسمی، از دادگاه درخواست کرده است که پرونده‌ی بزرگ وزارت دادگستری ایالات متحده علیه این شرکت را رد کند. اپل می‌گوید دولت آمریکا در تلاش است ازطریق دادگاه، تغییراتی در طراحی آیفون اعمال کند.

وزارت دادگستری آمریکا و ۱۶ دادستان کل این کشور گفته‌اند اپل به شیوه‌ای غیرقانونی، در بازار موبایل ایالات متحده مشغول انحصارگرایی شده است. دولت می‌گوید قانون‌شکنی اپل به ایجاد اکوسیستمی بسته با محوریت آیفون ارتباط دارد و این وضعیت، نوآوری را از بین می‌برد.

دولت آمریکا در پرونده‌ی بزرگی که علیه اپل راه انداخته، به چند مثال اشاره کرده است؛ ازجمله افت کیفیت پیام‌رسانی در بین اندروید و آیفون و همچنین جلوگیری از توسعه‌ی والت‌های دیجیتالی برای آیفون.

حالا اپل با تنظیم دادخواست مدعی شده که استدلال‌های وزارت دادگستری آمریکا بر مبنای این فرض نادرست شکل گرفته‌اند که موفقیت آیفون در نتیجه‌ی تولید محصولی باکیفیت به‌دست نیامده؛ بلکه نتیجه‌ی محدودسازی اکوسیستم و تهدیدهای رقابتی است. اپل این فرضیه را «عجیب‌و‌غریب» خوانده و گفته است که در چهارچوب قوانین، اجازه دارد «محصولات خودش را طراحی و کنترل کند.»

اپل می‌گوید که توسعه‌دهندگان متفرقه «دسترسی بسیار گسترده‌ای» به پلتفرم آیفون دارند و برخی از «محدودیت‌های منطقی» این پلتفرم، با هدف محافظت از مصرف‌کنندگان اعمال شده‌اند.

مقاله‌های مرتبط
  • دولت آمریکا با اتهام سنگین «انحصارگرایی در بازار موبایل» از اپل شکایت کرد
  • شکایت دولت آمریکا از اپل؛ قاضی پرونده رد صلاحیت شد

اپل با ذکر دلایلی اعلام کرده است که دادگاه باید پرونده‌ی وزارت دادگستری را مختومه اعلام کند؛ ازجمله این‌که «اپل به کار با هیچ توسعه‌دهنده‌ی متفرقه‌ای ملزم نیست» و همکاری‌نکردن با آن‌ها، اقدامی غیرقانونی به‌حساب نمی‌آید.

به گفته‌ی اپل، سهم آیفون در بازار موبایل به حدی زیاد نیست که بتوان اپل را انحصارگرا نامید. به‌علاوه، از نگاه اپل، دلایل وزارت دادگستری برای تبدیل‌شدن این شرکت به سازمانی انحصارگرا، کافی نیستند.

اپل خواستار برگزاری جلسه‌ی استدلال شفاهی شده است تا از دادخواستش برای ردشدن پرونده‌ی وزارت دادگستری حمایت کند. اپل می‌گوید که اگر پرونده پیش برود، نوآوری به خطر می‌افتد و مردم از تجربه‌ای خصوصی و ایمن محروم خواهند شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ