مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد را طی یک سال گذشته تشریح کرد.

سیروس رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بخش عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان در سه قالب طرح‌های هماهنگ، سراسری و طرح‌های داخلی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اجرا می‌شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی دانشجویی، متناسب با ذائقه، سلیقه و نیاز دانشجویان توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان پیش‌بینی شده است که در فضای دانشگاهی و در طول سال تحصیلی در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز دانشگاهی منتخب استان از جمله دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا شد.

رضایی ادامه داد: این برنامه‌ها در ۶ موضوع محوری فرهنگ دینی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ملی، فرهنگ کار، فرهنگ زیست محیطی و موضوعات فرعی ذیل این محورها از جمله فرهنگ و معارف قرآنی و سیره اهل بیت (ع)، فرهنگ گفت و گو و مناظره و آزاداندیشی، مهارت‌های زندگی و ازدواج، فرهنگ ایثار و شهادت، انقلاب اسلامی و تمدن سازی، مفاخر و مواریث فرهنگی و هویت ملی، ترویج فرهنگ کتابخوانی، کارآفرینی و مهارت‌های شغلی، اردوهای طبیعت گردی و گرشگری و.... است.

با اجرای بیش از ۶ برنامه فرهنگی هماهنگ با سایر واحدهای جهاددانشگاهی سراسر کشور

رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: از برنامه‌های ملی جهاددانشگاهی که در جهاددانشگاهی استان به صورت هماهنگ با سایر واحدهای جهاددانشگاهی کشور اجرا می‌شوند می‌توان به «سیزدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی»، «سومین دوره مناظره اساتید و نخبگان دانشگاهی بیان»، «طرح ملی فن فرهنگ»، «طرح ملی گرامیداشت شهدای دانشجو - یادیار»، «نهمین دوره مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای – سداد»، «ششمین دوره طرح ملی بررسی و نقد کتاب‌های حوزه علوم انسانی - فصل سخن» و «اردوی راه بلد» اشاره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به فعالیت‌های شعبه سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، تصریح کرد: فعالیت‌های این سازمان در استان در قالب شش کانون فرهنگی دانشجویی است که در سال تحصیلی پیش رو همچون سال‌های گذشته، طرح‌های فرهنگی داخلی متنوعی با همکاری، هم‌اندیشی و مشارکت کانون‌های فرهنگی دانشجویی و بر اساس نیاز دانشجویان در قالب‌های مختلف همچون کارگاه، همایش، نشست، اردو، نمایشگاه، اکران فیلم و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شوند.

وی اظهار کرد: همزمان با ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهرکرد (جنب دانشکده منابع طبیعی) و یا «کانال اطلاع‌رسانی @farhangi_jchb در پیام رسان‌های ایتا و سروش نسبت به تکمیل فرم عضویت در سازمان دانشجویان اقدام کنند.

رضایی فعالیت خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا را از دیگر اقدامات شاخص حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی استان دانست و عنوان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بهره‌گیری از سرمایه اندیشه، صداقت و با تکیه بر توان، خلاقیت و نوآوری جوانان توانسته بازنمایی همه جانبه و بی‌طرفانه از اندیشه‌ها و افکار در چارچوب قانون را داشته باشد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی این رسانه خبری از بدو تأسیس تاکنون ایفای نقش دانشگاهیان در توسعه فضای رسانه‌ای کشور و ارتقای آگاهی‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و صنفی با نگاهی دانشگاهی و دانشجویی و شکل‌گیری حلقه واسط بین مسئولان، نخبگان و مردم بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان در ادامه به خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اشاره و تصریح کرد: ایکنا نخستین و بزرگ‌ترین خبرگزاری تخصصی قرآن کریم در جهان اسلام است که اشاعه فرهنگ قرآنی در حوزه‌های مختلف اندیشه، ادبی، سیاسی، هنری، اجتماعی، اقتصادی و… از جمله رسالت این رسانه محسوب می‌شود که گروه‌های خبری ایکنا با عنایت به نیازسنجی مخاطبان و ضرورت‌های تبیین مفاهیم قرآنی در حوزه‌های مذکور شکل گرفته است.

وی با اشاره به انتشار بیش از ۳۵۰۰ خبر در این ایسنا و ایکنا طی یک سال گذشته، اظهار کرد: برگزاری میزگردهای تخصصی با حضور مدیران و کارشناسان خبره و ایجاد پرونده خبری به منظور جریان‌سازی رسانه‌ای از جمله مهم‌ترین اقدامات این رسانه‌ها در استان بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ