مخالفت اوکراین با میانجی‌گری چین برای صلح

اقتصاد ایران: رئیس جمهور اوکراین در سخنانی با میانجی گری چین برای برقراری صلح مخالفت کرده و تاکید کرد که تنها می خواهد پکن روسیه را برای پایان دادن به این جنگ تحت فشار بگذارد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی اظهار داشت که روسیه باید در رایزنی‌های صلح آتی بر سر میز مذاکره حضور داشته باشد.

وی در این باره گفت: من - مانند اکثر کشورها - بر این عقیده هستم که نمایندگان روسیه باید در دومین نشست صلح در نوامبر حضور داشته باشند، در غیر این صورت ما به نتایج قابل قبولی دست پیدا نخواهیم کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در صورت دستیابی به راه‌حل صلح برای پایان دادن به جنگ روسیه، بدون رضایت مردمش سرزمینی را واگذار نخواهد کرد. وی در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی لوموند گفت: باید درک کنید که هر موضوعی که به تمامیت ارضی اوکراین مربوط می شود نمی تواند توسط یک رئیس جمهور، یک شخص یا همه روسای جمهور جهان بدون مردم اوکراین حل شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: هنوز کسی به طور رسمی به اوکراین پیشنهادی نداده است. زلنسکی گفت: اوکراین هرگز سرزمین های خود را تسلیم نخواهد کرد. کسانی که در قدرت هستند رسما حق ندارند سرزمین های خود را واگذار کنند. برای اینکه این اتفاق بیفتد، مردم اوکراین باید این را بخواهند. علاوه بر این، پوتین چنین اقدامی را یک پیروزی می‌داند. بنابراین، این مسئله "بسیار، بسیار، دشوار است.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین همچنین چین را به عنوان میانجی در جنگ با روسیه رد کرد. وی در این باره به خبرنگاران گفت "اگر چین بخواهد، می تواند روسیه را مجبور به پایان دادن به این جنگ کند. من نمی‌خواهم (چین) به عنوان یک میانجی عمل کند. من می خواهم روسیه را برای پایان دادن به این جنگ تحت فشار بگذارد."

سوئیس در ماه ژوئن به درخواست اوکراین میزبان نشست صلح بود، اما روسیه به این نشست دعوت نشد و چین هم از این رو در آن شرکت نکرد. دومین اجلاس سران در نوامبر و احتمالا با حضور روسیه برگزار خواهد شد . چین در 23 م ماه می یک طرح صلح شش ماده ای جداگانه با برزیل را منتشر کرد. این طرح ازنشس صلح بین المللی که توسط هر دو طرف متخاصم به رسمیت شناخته شود، حمایت می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ