فراخوان مقاومت برای روز جهانی حمایت از مردم و اسرای فلسطینی

اقتصاد ایران: جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تاکید بر اینکه مقاومت یک گزینه استراتژیک برای آزادسازی فلسطین است، از همه آزادگان خواستند تا همانطور که شهید اسماعیل هنیه گفته بود، روز ۳ آگوست را روز حمایت از مردم و اسرای فلسطینی قرار دهند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه‌ای فلسطینی امروز از نشست مشترک میان جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خبر داده و اعلام کردند که در این نشست، بر مقاومت به عنوان یک حق مشروع و گزینه راهبردی تا آزادسازی فلسطین از شر اشغالگران تاکید شد.

جنبش حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در این نشست تاکید کردند: توقف تجاوزات صهیونیست‌ها و حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه، عقب نشینی اشغالگران از غزه، رفع محاصره و بازگشایی گذرگاه‌ها جز اولویت‌های ملی است. ما با هرگونه تلاش برای تحمیل پروژه‌هایی که حق ملت فلسطین را برای تصمیم گیری مستقل ملی خود تضعیف کنند، مقابله خواهیم کرد.

این دو جنبش تصریح کردند: ما از مردم خود در داخل اراضی اشغالی، کرانه باختری و قدس می‌خواهیم تا مقاومت ضد اشغالگران را تشدید کنند.

در بیانیه مشترک حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین آمده است: جنایت‌های نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان در نوار غزه، هرگز نمی‌تواند هیبت پوشالی این رژیم که زیر پای قهرمانان مقاومت له شده است را برگرداند.

آنها تصریح کردند: ما از قبایل و مولفه‌های مختلف ملت خود می‌خواهیم تا به حمایت از سرویس‌های امنیتی در اجرای قانون و کنترل نظم عمومی ادامه دهند. همچنین مجدداً تاکید می‌کنیم که اصلاح و توسعه سازمان آزادی بخش فلسطین و نظام سیاسی آن یک مصلحت ملی و فوری برای فلسطینی‌هاست.

این دو جنبش در ادامه تاکید کردند که ما از ملت فلسطین در همه گروه‌ها و همچنین همه آزادگان جهان می‌خواهیم که 3 آگوست را روز جهانی حمایت از مردم و اسرای فلسطینی قرار دهند.

پیش از این شهید اسماعیل هنیه، چند روز قبل از شهادت خود برای روز خشم و همبستگی در تاریخ 3 آگوست، در راستای حمایت از مسئله اسرای فلسطینی و توقف جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در نوار غزه، فراخوان داد.

شهید هنیه همچنین بر اهمیت و ضرورت مشارکت ملی، عربی، اسلامی و جهانی فعال در این مناسبت و تداوم همه اشکال تظاهرات و راهپیمایی‌ها و ادامه آنها بعد از 3 آگوست تا مجبور کردن رژیم اشغالگر به توقف تجاوزات و جنایات خود ضد ملت فلسطین در نوار غزه و نیز اسرای قهرمان فلسطینی در زندان‌ها و اردوگاه‌های دشمن صهیونیستی، تأکید کرده بود.

این رهبر شهید مقاومت فلسطین گفته بود: ما امیدواریم که روز سوم آگوست یک روز محوری، بارز و تأثیرگذار در سراسر فلسطین، اردوگاه‌های آوارگان، جهان عربی و اسلامی و نیز برای همه آزادگان جهان در حمایت از مردم ما در نوار غزه و اسرای آزاده ما در زندان‌های رژیم اشغالگر باشد. این فراخوان همچنین در سایه سکوت و ناتوانی بین‌المللی در توقف این جنگ متجاوزانه ضد ملت و اسرای ما، جانبداری و حمایت و مشارکت کامل دولت آمریکا در این تجاوز و شکست نهادهای حقوقی و انسانی در عمل به مسئولیتشان در حمایت و یاری دادن به ملت ما در نوار غزه و اسرای قهرمان ما در زندان‌های دشمن صهیونیستی، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ