ثبت نام ۱۷ هزار زائر یزدی برای اربعین/ تلاش برای تسهیل حمل و نقل

اقتصاد ایران: یزد- استاندار یزد اعلام کرد: تا این لحظه در استان یزد ۱۷ هزار زائر اربعین در سامانه سما ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران‌ فاطمی در جلسه ستاد اربعین استان یزد از پیگیری جدی استان برای برقراری حمل و نقل هوایی و ریلی در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: مردم استان می‌توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود در رابطه با مراسم پیاده‌روی اربعین با سامانه ۳۱۱۱۴ تماس برقرار کنند.

وی تصریح کرد: مدیران تورهای زیارتی جهت اعزام زائران اربعین به صورت گروهی و کاروانی باید در سامانه ثبت نام کنند تا پس از استعلام توسط سازمان حج و زیارت معرفی نامه آنها برای کرایه اتوبوس صادر شود.

فاطمی با اشاره به لزوم مراجعه زائران متقاضی دریافت گذرنامه زیارتی به نرم‌افزار پلیس من گفت: بر این اساس متقاضیان با پرداخت ۶۵ هزار تومان، گذرنامه زیارتی به کشور عراق را با ۵ سال اعتبار دریافت خواهند کرد.

استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: خوشبختانه تا این لحظه در استان یزد ۱۷ هزار نفر در سامانه سما ثبت نام کرده و ۳ هزار گذرنامه زیارتی نیز از طریق سامانه پلیس من صادر شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت پشتیبانی‌های لازم از شرکت کنندگان در مراسم پیاده‌روی اربعین در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و در طول مسیر انجام شده تا مراسم امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

تعیین نرخ نامه متعارف برای سفر اربعین

استاندار یزد همچنین با اشاره به لزوم تعیین نرخ‌نامه متعارف برای ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و اتوبوس‌ها توسط اداره کل راهداری استان گفت: همچون سال‌های گذشته در صورت عملکرد خارج از ضوابط، کارت سوخت رانندگان اتوبوس‌ها ابطال خواهد شد.

وی در خصوص انجام هماهنگی‌های لازم جهت استفاده زائران اربعین از حمل و نقل هوایی و ریلی توضیح داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری پیگیری برقراری قطار و پروازهای یزد را با توجه به آمادگی شرکت‌های هواپیمایی کاسپین و ایران ایر در دستور کار قرار دهد.

استاندار یزد از برنامه‌ریزی استان جهت برپایی ۴۸ موکب در جریان راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صمت استان با برگزاری جلسات هماهنگی با مدیران واحدهای صنعتی مشارکت آنها را در برپایی این موکب‌ها جلب کنند.

فاطمی بر ضرورت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین به صورت کاملاً مردمی تاکید کرد و افزود: امکانات، تجهیزات و ادوات دستگاه‌های استان در صورت لزوم در اختیار مواکب قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ