کاهش مهاجرت روستاییان از مزایای گازرسانی به روستاهای کردستان است

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها از مزایای گازرسانی به روستاهای استان کردستان محسوب می‌شود.

احمد فعله‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق کمتر برخوردار و رفع محرومیت از این مناطق، در چند سال اخیر قدم‌های بسیار مثبتی برداشته شده است، اظهار کرد: هم اکنون ضریب نفوذ گاز طبیعی در کل جمعیت به ۱۰۰ درصد رسیده است و تعداد علمک‌های نصب شده از مرز ۳۰۰ هزار مورد عبور کرده است.

وی وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به اتمام اجرای پروژه‌های گازرسانی و پوشش ۱۰۰ درصدی گاز طبیعی در استان کردستان این استان به عنوان اولین استان سبز کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تأمین انرژی این خانوارها، نقش مؤثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبا استان ایفا می‌کند در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می‌شود.

این مقام مسؤول به آمار تعداد علمک‌های نصب شده در استان پرداخت و یادآور شد: جمع کل علمک‌های نصب شده در استان کردستان ۳۰۱ هزار و ۵ مورد می‌باشد که تعداد ۱۵۹ هزار و ۱۵۷ مورد در شهرها و تعداد ۱۴۰ هزار و ۳۱۹ مورد در روستاها و تعداد ۱ هزار و ۵۲۹ علمک نیز برای واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.

وی یادآور شد: در سه ماهه اول سال جاری ۹۹۲ مورد علمک نصب شده است که ۴۶۱ مورد در شهرها و ۵۱۵ مورد در سطح روستاها و ۱۶ مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم تصریح کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گاز رسانی، افزایش سهم گاز طبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حامل‌های انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه‌های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ