حاشیه‌های انتخابات هیأت مدیره انجمن هنرهای نمایشی لرستان

اقتصاد ایران: انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان به حاشیه‌هایی همراه بوده و برخی از هنرمندان اعلام کرده‌اند که برای رای دادن در این انتخابات به کسی وکالت نداده‌اند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان روز 30 تیرماه1403 در خرم‌آباد برگزار شده است. گویا این انتخابات با حاشیه‌هایی همراه بوده است.

برای بررسی این موضوع سراغ هنرمندان و مسئولان استان لرستان رفتیم تا ماجرا را از زبان هر کدام از آنها بشنویم.

 

هیات مدیره قبلی انجمن اجازه کاندیدا شدن را نداشتند

محسن لک عضو هیأت مدیره قبلی انجمن هنرهای نمایشی استان در این باره می‌گوید: روز پنج شنبه 28 تیر 1403 اسامی افرادی که تأیید صلاحیت شده بودند اعلام شد و در کمال ناباوری اسامی هیچ یک از هیأت مدیره قبلی در بین آنها نبود. طبیعتا با توجه به تعطیلی سراسری استان تا روز شنبه امکان پیگیری موضوع وجود نداشت. اما روز شنبه هم علیرغم تلاش های بسیار، پاسخ روشنی در این باره دریافت نکردیم.

لک ادامه می‌دهد: روز انتخابات وقتی هنرمندان استان از این اجحاف مطلع شدند به صورت گروهی از شرکت در انتخابات انصراف دادند. طبق قانون با توجه به عدم رسیدن شرکت کنندگان در انتخابات به حد نصاب، می‌بایست انتخابات لغو شود. امابه یکباره با لیست 44 نفره جدیدی برای رای دادن در انتخابات انجمن هنرهای نمایشی مواجه شدیم که شامل برخی از هنرمندانی می‌شد که سال‌هاست در لرستان حضور ندارند اما در همان روز اطلاع داده بودند که به صورت وکالتی در انتخابات شرکت می‌کنند و اتفاقاً به افراد مورد وثوق اداره کل رأی دادند.

عضو هیأت مدیره قبلی انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان تاکید کرد: با ورود این لیست و تکمیل حد نصاب، انتخابات به شرح ذکر شده فوق برگزار شد. با وجود اینکه مکرر با استناد به موارد قانونی مندرج در اساسنامه انجمن اعلام کردیم که شرکت این افراد در انتخابات غیرقانونی است اما به موضوع مطرح شده توجه نشده است.

همه ما شوکه شدیم

میلاد شایسته یکی از هنرمندانی که کاندیدای شرکت در انتخابات هیأت مدیره بود، می‌گوید: خبرهای منتشر شده در روز انتخابات شوکه کننده بود. با حجم زیادی از اخبار ضد و نقیض مواجه بودیم. به یکباره در روز انتخابات فرم‌های وکالت چاپ شده و از طرف هنرمندانی که در استان نیستند وکالت نامه صادر شد. علیرغم اینکه تلاش کردیم رقابت انتخابات با حضور همه داوطلبان و در فضایی مناسب برگزار شود اما اصرار ما به نتیجه نرسید. به همین دلیل به همراه 4 نفر از سایر کاندیداهای محترم تصمیم بر انصراف از حضور در انتخابات گرفتیم.

 

هیات مدیره قبلی انجمن رد صلاحیت نشده‌اند

در همین باره با اعظم روانشاد مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت‌وگو کردیم تا از او دلیل رد صلاحیت هیأت مدیره قبلی و سایر ماجراها را جویا شدیم.

اعظم روانشاد می‌گوید: هیأت مدیره قبلی در حقیقت رد صلاحیت نشده‌اند، بلکه ما تصمیم گرفتیم خون تازه‌ای در رگ‌های انجمن جریان پیدا کند. در اداره کل یک شورایی وجود دارد که شورا با توجه به شرایط موجود و همچنین عدم فعالیت انجمن فعلی و عدم حضور بعضی اعضا درمرکز استان به این جمع بندی رسید که برای ادامه فعالیت انجمن، فرصت را دراختیار هنرمندان تازه نفس قرار داده و هیأت مدیره قبلی اجازه کاندید شدن در انتخابات را نداشته باشند.

مدیر کل ارشاد اسلام لرستان تاکید می‌کند:‌ درهای مشارکت برای همگان باز است. ما نمی‌توانیم مانع مشارکت افراد شویم. هر کسی با هر نگرشی و در هر نقطه‌ای می‌تواند در انتخابات شرکت کند. ما صحنه را برای حضور و مشارکت همه هنرمندان آماده کرده‌ایم و از استقبال آنها بسیار خرسند هستیم.

مدیرکل ارشاد استان لرستان درباره‌ی احتمال استفاده ابزاری از نام هنرمندانی که در لرستان ساکن نیستند، می‌گوید: امکان ندارد این موضوع اتفاق افتاده باشد. دوستان و همکاران ما در بخش‌های نظارتی تمام موارد را بررسی و راستی آزمایی کرده‌اند و این موضوع صحت ندارد!

در روزهای گذشته برخی از افرادی که در لیست 44 نفره هستند و از آنها به عنوان شرکت کنندگان در انتخابات یاد شده است از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و خواهان پیگیری موضوع شده‌اند. هنرمندانی همچون کوروش نریمانی، مهدی کوشکی، مهدی ابدالی، احسان ملکی، روشنک خسروی، معصومه رضایی و... به صورت مکتوب- اعلام کرده‌اند که به کسی وکالت برای رای دادن در انتخابات انجمن هنرهای نمایشی لرستان را نداده‌اند.

در ادامه تصویر نامه‌هایِ هنرمندانی را می‌بینید که اعلام کرده‌اند برای رای دادن در انتخابات هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی به کسی وکلات نداده‌اند.

نمایش , نمایش , نمایش , نمایش , نمایش , نمایش ,

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ