۱۱ درصد متقاضیان طرح جوانی جمعیت در کشور مربوط به خوزستان است

اقتصاد ایران: اهواز - معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان طرح جوانی جمعیت در کشور حدود ۵۳۰ هزار نفر است که سهم خوزستان از این تعداد حدود ۱۱ درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، میثم آذرسا صبح امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از افزایش چشمگیر متقاضیان طرح جوانی جمعیت در خوزستان به بیش از ۵۶ هزار نفر خبر داد و گفت: این تعداد افزایش متقاضی در استان، بیش از حد تصور کارشناسان بوده است.

وی افزود: در حال حاضر در هشت شهر استان، بیش از سه هزار قطعه زمین به متقاضیان این طرح تخصیص داده شده و در گام بعدی حدود یک هزار و ۵۰۰ قطعه در ۶ شهر استان واگذار خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه خوزستان پنج درصد جمعیت کل کشور در خود جای داده، انتظار می‌رفت که متقاضیان جوانی جمعیت در استان به همین نسبت باشد در حالی که چیزی بیش از ۲ برابر بوده و همین امر تخصیص زمین را دچار مشکل کرد.

وی بیان کرد: بسیاری از اراضی حاشیه شهرها، به لحاظ طرح شهری، فیزیکی و توپوگرافی با مشکل مواجه بوده یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است.

آذرسا اظهار کرد: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در خصوص اصلاح طرح‌های شهری صورت گرفته و در حال حاضر قسمت قابل ملاحظه‌ای از شهرهای استان آماده واگذاری و تخصیص زمین به متقاضیان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: زمین مورد نیاز طرح جوانی جمعیت در شهرهای ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر احصا شده همچنین عملیات آماده‌سازی زمین‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت همزمان با هفته دولت افزود: عمده این زمین‌ها در شهرهای همجوار اهواز بوده که از ابتدای سال طرح آماده سازی و قطعه‌بندی آنها شروع شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ