رویکرد حوزه هنری رشد هسته های هنری و مردمی است

اقتصاد ایران: اهواز - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: رویکرد حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، توجه به هسته های هنری و مردمی و رشد این مجموعه ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شهباز گهرویی در مراسم رونمایی از پوستر سومین سوگواره منطقه‌ای «رأیت سرخ»، پوستر رویداد آموزشی روایت نویسی و پوستر رویداد گرافیکی «یوسف هور» که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت هسته‌های مردمی در حوزه برنامه‌های هنری گفت: امروز شاهد رونمایی از سه رویداد بزرگ هستیم که هر کدام از آنها از سوی هسته‌های مردمی و با حمایت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شهرداری اهواز و برخی دیگر از نهادهای فرهنگی استان، برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره برگزاری اردوی آموزشی روایت نویسی اظهار کرد: باشگاه ادبیات یک هسته مردمی است و سابقه‌ای ۲ ساله دارد؛ باشگاهی که با دغدغه ارزشمند علاقه مندان به ادبیات و روایت نویسی شکل گرفت و آن روز با قدرت مشغول فعالیت است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان افزود: با توجه به اینکه ادیب مقیم خوزستان به ویژه در حوزه رمان یا فیلم نامه به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد این خلأ در استان خوزستان بسیار محسوس است؛ لذا یکی از اهداف برگزاری این رویداد این است که بتوانیم نسل جدیدی از اهالی ادبیات را شناسایی نمائیم. برای نخستین بار دوره فشرده روایت نویسی در قالب اردوی شبانه روزی در اهواز برگزار می‌شود و این افتخاری است برای خوزستان که یک مجموعه مردمی تحت عنوان باشگاه ادبیات چنین رویداد عظیم و گسترده‌ای را اجرا می‌کند.

شهباز گهروئی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به هویت فرهنگی بومی گفت: تعزیه فارسی بهبهان یکی از نمادهای هویتی ماست و همین باعث شد که سوگواره منطقه‌ای «رأیت سرخ» را برگزار نمائیم و امسال سومین سال پیاپی است که این ثروت عظیم فرهنگی را به مردم ایران نشان می‌دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان همچنین بیان کرد: به‌منظور بزرگداشت سردار سرلشکر شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام صادق (ع)، کارگاه طراحی پوستر، هویت بصری و اکران شهری با عنوان «یوسف هور» برگزار می‌شود. این کارگاه به سفارش و با همراهی و همکاری مؤسسه شهید علی هاشمی و به همت مجمع طراحان انقلاب اسلامی خوزستان _خاک نگار، حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این کارگاه بیش از ۴۰ هنرمند نقاش، گرافیست و تصویرساز حضور می‌یابند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ