کشاورزان گرمساری مطالبه خود را مطرح کردند

اقتصاد ایران: گرمسار- کشاورزان شهرستان گرمسار نسبت به آنچه عدم تعیین تکلیف حقابه آن‌ها از سد نمرود و مشکلات کشاورزی و کم آبی عنوان شده، اعتراض و مطالبه خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از کشاورزان شهرستان گرمسار با حضور در مقابل فرمانداری و همچنین تجمع در سینمای شهر گرمسار خواستار پیگیری مشکلات شأن به خصوص در زمینه حقابه اختصاص یافته شأن از سد نمرود و همچنین حبله رود شدند.

فرماندار گرمسار در این مراسم ضمن اشاره به مشکلات کم آبی در شهرستان بیان کرد: یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان ما حقابه از سد نمرود است اما تا زمانی که این سد آبگیری کامل نشود مشکل حل نخواهد شد.

رضا خانی با بیان اینکه دلیل تأخیر در آبگیری کامل نمرود روستای سلبون فیروزکوه است، تاکید کرد: این روستا باید ۱۵ الی ۲۰ سال قبل تخلیه می‌شد اما این کار صورت نگرفت و حالا کار را دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه این روستا باید تخلیه شود تا بتوانیم شاهد آبگیری کامل سد نمرود باشیم، افزود: تنها در این صورت است که مشکل حقابه گرمسار حل خواهد شد.

فرماندار گرمسار با بیان اینکه تخلیه این روستا یکی از مصوبات سفر شهید رئیسی به فیروزکوه بوده و قانوناً باید ظرف یکسال انجام شود، گفت: کشاورزان گرمساری تنها حقابه قانونی و شرعی شأن را می‌خواهند.

احمدی محمدی عضو مجمع امور صنفی کشاورزان گرمسار با اشاره به اینکه امروز به دلیل فقدان آب در شهرستان با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم، گفت: بیش از ۲۳۰ تن نمک در هر هکتار اراضی کشاورزی گرمسار وجود دارد و لذا این زمین‌ها تشنه هستند و باید فکری به حال مردم کرد وگرنه این شهرستان سرنوشت خوبی ندارد.

وی گفت: مشخص نیست چرا آب در کانال سیمین دشت قرار نمی‌گیرد و گیر و مشکل کار کجا است لذا ما توقع داریم که مسئولان به فریاد ما برسند و ما را نجات دهند.

فرهام دیگر نماینده کشاورزان گرمساری نیز با بیان اینکه کشاورزی مهمترین رکن زنجیره تأمین در شهرستان است، گفت: اگر کشاورزی نباشد تولید و اشتغال و کم کم حیات دیگر در شهرستان گرمسار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه زندگی ما بر مدار حبله رود شکل گرفته است، گفت: کشاورزان گرمساری حقابه قانونی خودشان را از حبله رود می‌خواهند تا بتوانند برای زنده ماندن تلاش کنند در صورتی که در بالا دست و در استان تهران این حقابه شرعی و قانونی گرمساری‌ها برداشت و صرف توسعه باغات سود آور و لوکس می‌شود.

به گزارش مهر، مسئولان دولتی قول داده اند که مشکل حقابه مردم گرمسار را برطرف کنند اما تا زمانی که با اضافه برداشت‌های غیرقانونی بالا دست که صرف توسعه باغات انار و ویلاهای لوکس در فیروزکوه شده، گرفته نشود، این مشکل حل نخواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ