کمک ۷۶۶ میلیارد تومانی نیکوکاران خراسان‌جنوبی به نیازمندان

اقتصاد ایران: بیرجند-رئیس کمیته‌ امداد گفت: مردم نیکوکار خراسان‌جنوبی در مدت چهار ماهه امسال ۷۶۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مرتضی بختیاری در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حاج سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای به ویژه شهید خدمت آیت الله رئیسی و تسلیت شهادت دکتر اسماعیل هنیه گفت: مردم خراسان‌جنوبی در مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی با حضورشان سنگ‌تمام گذاشتند و به برکت خون این شهدا پیروزی از آن جبهه حق خواهد بود.

وی با قدردانی از حمایت‌های مردم نیکوکار خراسان‌جنوبی با وجود همه مشکلات اقتصادی و زیرساختی که وجود دارد گفت: در چهارماهه امسال ۷۶۶ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده که این آمار در مدت مشابه ۵۸۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در خراسان‌جنوبی گفت: ۴۲ هزار و ۸۷۷ خانوار و ۹۹ هزار و ۵۳۱ نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

بختیاری با اشاره به حمایت از ۲ هزار و ۴۷۱ یتیم و ۸ هزار و ۲ فرزند محسنین افزود: مردم نیکوکار استان ۸۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سال گذشته به یتیمان کمک کردند و در چهار ماهه اول امسال این کمک ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به حمایت کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی از ۱۸ هزار و ۹۴۹ دانش‌آموز و ۹۷۴ دانشجو ادامه داد: ۴۱۰ نخبه تحت حمایت این نهاد هستند که حمایت‌های ویژه‌ای از آنها در دستور کار است.

وی راه‌اندازی مؤسسه رز (راه زندگی) با بهره‌گیری از مشاوران مجرب در کنار مددکاران، اعزام به اردوهای زیارتی مشهد و کربلا، برگزاری طرح یاس و.... را از فعالیت‌های حوزه فرهنگی این نهاد برشمرد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان گفت: در حوزه اشتغال خراسان‌جنوبی موفقیت‌های خوبی را به دست آورده از ۵ هزار و ۷۷۸ سهمیه اشتغال استان در سال گذشته ۴ هزار و ۳۲۶ محقق شده است.

بختیاری سهمیه اشتغال امسال خراسان‌جنوبی را ۳ هزار و ۱۸۰ نفر اعلام کرد و افزود: سرانه پرداختی تسهیلات با توجه به تورم موجود از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جشن خودکفایی ۲ هزار و ۱۳۶ مددجوی خراسان‌جنوبی سال‌گذشته برگزار شد افزود: برای خودکفایی این عزیزان سه شرط تغییر دهک بعد از ارائه تسهیلات، گذشت ۱۸ ماه از تسهیلات و بالاتر بودن درآمد از حداقل حقوق مد نظر است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن محرومان هم در خراسان‌جنوبی اقدامات بسیار خوبی انجام شده طوری که در چهار ماهه امسال ۷۷۷ واحد مسکونی احداث، تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۴۴۵ واحد بوده است.

آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: به هر حال حق پیروز است، به خصوص جریانات آخرالزمانی به گونه‌ای است که آنها (دشمنان) هرچه جنایت بیشتر کنند، به رسوایی آنها و نابودی سریع آنها کمک می‌کند.

به گفته وی کمیته امداد حضرت امام (ره) هم جز نهادهایی است که در راستای انقلاب هر روز بهتر از گذشته و موفق‌تر از گذشته عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: این پیش دستی مردم خراسان‌جنوبی در راه خیر بسیار ارزشمند است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ