آزادسازی ۴ هکتار اراضی کشاورزی/ اقدامات طرح الگوی خدمت

اقتصاد ایران: شهرداری منطقه ۱۹ تهران از آزادسازی ۴ هکتار اراضی کشاورزی و اقدامات طرح الگوی خدمت در بلوار شکوفه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرداری منطقه ۱۹ تهران اعلام کرد: به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی، رفع خلاف از دیوار چینی ملکی در کنار گذر بزرگراه آزادگان انجام شد. با توجه به اینکه دیوار کشی، اجرای فنس و برچین‌ها مقدمه تفکیک زمین، ساخت و ساز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است لذا طی گشت زنی مستمر و کنترل عوامل غیر مجاز ۴ هکتار اراضی کشاورزی به قید فوریت رفع خلاف شد.

پیش از این نیز یک هکتار اراضی کشاورزی در روستاهای کاشانک و نظام آباد در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی آزادسازی شد. با توجه به اینکه نواحی چهار و پنج این منطقه در حریم واقع شده است لذا نسبت به گشت زنی، بازدیدهای میدانی مستمر به منظور کنترل و جلوگیری از تغییر کاربری حریم اقدام می‌شود.

همچنین الگوی خدمت طرحی در راستای احیای هویت بصری و افزایش فضاهای زیست پذیر و تحول خدمت‌رسانی محسوب می‌شود. این طرح که در ابعاد مختلف شهری، عمرانی، ترافیکی و خدماتی در سطح شهر تهران در حال اجرا است در منطقه ۱۹ نیز با تمرکز در ۴ محور منتخب برنامه‌ریزی و طبق برنامه زمانبندی، تنظیم نقشه راه پیوست‌های اجتماعی و ترافیکی در دست اقدام و رفع هستند.

یکی از محورهای منتخب طرح مذکور معبر بلوار شکوفه است که وجود شاخصه‌های مختلف تجاری، ترافیکی و مواصلاتی آن را از سایر معابر متمایز نموده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

بافت تجاری محور به دلیل وجود بازار بزرگ احسانی، خیابان بدر و بازار مبل فروشان

تردد زیاد شهروندان منطقه و سایر مناطق به دلیل اهمیت تجاری این معبر

اهمیت مواصلاتی و سهولت تردد و دسترسی شهروندان به دلیل اتصال به نعمت آباد

بر همین اساس نیز طی بازبینی‌های انجام شده مشکلات و نیازهای اساسی این محور مهم به صورت بازبینی همه جانبه آن با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران و نیز تغییر بصری در چهره شهری و احیای این معبر مهم شناسایی شده که در قالب مجموعه‌ای از اقدامات ویژه رفع می‌شود.

از ابتدای اجرای این طرح تاکنون اقداماتی همچون جدول بندی رفیوژ میانی، اجرای سنگفرش رفیوژ میانی، آبرسانی رفیوژ میانی و اجرای خط کشی محوری و عرضی در این محور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و فعالیت جمع‌آوری دریچه‌های اضافه محور شکوفه از خیابان مطهری تا انتهای شکوفه نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد در حال اجرا است.

همچنین با توجه به فعالیت اصناف مختلف در این محور اقدام شاخصی جهت بهسازی نما بصری راسته‌های تجاری آن با اجرای طرح یکسان سازی تابلوهای اصناف در نظر گرفته شده که در حال حاضر با تشکیل نشست‌ها و جلسات مختلف با کسبه در حال آماده سازی مقدمات این اقدام مشارکتی هستیم.

یکی دیگر از اقدامات اجرایی مهم در این محور که باهدف سهولت تردد خودروها و پیشگیری از بروز آب‌گرفتگی در زمان بارش‌های جوی صورت می‌گیرد اجرای تراش و روکش آسفالت شکوفه از مطهری تا بدر و نیز اصلاح و اجرای کانیو نهر محور شکوفه از خیابان بخشنده تا خیابان رحمان و از نوید تا سعادتی محسوب می‌شود.

علاوه بر این به منظور احیای نمای ورودی بوستان شریعتی سردرب این بوستان در قالب اقدامات متعدد همچون اجرای سنگاری سردرب، نقاشی، روشنایی و … می‌شود که البته عمده کار اجرایی در این فعالیت اجرای سنگاری به میزان ۱۲۰ متر مربع است.

امید است با اتمام این طرح ضمن ایجاد محیط‌های امن و زیبای شهری برای شهروندان بتوانیم گام مهمی درجهت افزایش رضایتمندی آنان و آبادانی محلات این منطقه برداریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ