حدود ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی استان کرمان حدنگاری شده است

اقتصاد ایران: کرمان- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری شده و اسناد مالکیت آنها در اختیار مردم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با امام جمعه کرمان، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله (ع)، یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید هنیه را گرامی داشت.

وی از حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان از دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه قدردانی کرد.

حمیدی سپس اظهار کرد: در سفر کاری معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان کرمان، برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در شورای قضائی استان و افتتاح وبیناری اداره ثبت اسناد و املاک منوجان انجام شده است.

وی ادامه داد: صدور و اهدای ۶ هزار و ۱۱۲ فقره اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، موقوفه، ملی و روستایی، دیدار با مردم در مسجد آیت الله صالحی و شرکت در شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از دیگر برنامه‌های سفر معاون قوه قضائیه به کرمان بوده است.

حمیدی یادآور شد: در دوران مدیریت کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تحولی در صدور اسناد حدنگاری در سراسر ایران انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکنون حدود ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان کرمان حدنگاری و اسناد مالکیت آنها صادر شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی گفت: قانون اخیرالتصویب الزام به ثبت معاملات اموال غیرمنقول، نیازمند برخی زیرساخت‌ها و اقدامات در کشور است.

حمیدی در ادامه تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک و سایر سازمان‌های مربوطه باید وظایفی را در راستای این قانون به انجام برسانند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با انجام وظایف، با اعتباربخشی به اسناد رسمی، از فروش مال غیر، جعل، کلاهبرداری و… جلوگیری می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: همچنین با انجام اقدامات فوق، از ورود بخش زیادی از پرونده‌ها در این حوزه به دستگاه قضائی کاسته می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ