پس از ترور شهید «هنیه»، جبهه مقاومت وارد مرحله تعیین‌کننده‌ای شد

اقتصاد ایران: کارشناس عراقی با بیان اینکه پس از ترور شهید «اسماعیل هنیه» مقاومت وارد مرحله تعیین کننده در نبرد کنونی شد، گفت: امروز صهیونیستها با یک بحران موجودیتی دست و پنجه نرم می کنند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: سحرگاه چهارشنبه شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور حضور در مراسم رسمی تحلیف ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده بود ترور شد. این اقدام تروریستی از همان ساعات اولیه با واکنش های جهانی و منطقه ای روبرو شد و گروه های مقاومت هر یک در پیام های جداگانه ای ضمن محکوم کردند این جنایت وحشتناک که همراه با تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، بر گرفتن انتقام خون این شهید قدس تاکید کردند. در همین راستا خبرنگار مهر با دکتر «محمد صادق الهاشمی» نویسنده و کارشناس عراقی به گفت و گو پرداخته است.

در ادامه این مصاحبه را می خوانیم:

به نظر شما ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که امروز در تهران انجام شد چه پیامدهای منطقه‌ای و بین المللی دربر خواهد داشت؟

از جمله پیامدهای این ترور، افزایش هماهنگی بین محور مقاومت برای بالا بردن سطح رویارویی در برابر رژیم غاصب است. از دیگر پیامدهای این ترور ناجوانمردانه این است که از این‌پس، منافع آمریکا در سراسر منطقه در خطر است و آمریکا و پایگاه هایش در عراق دیگر امن نخواهد بود.

بدون شک این اقدام تروریستی زمینه‌های رویارویی مقاومت فلسطین و سایر گروه های مقاومت با رژیم غاصب صهیونیستی را گسترش خواهد داد و موجب رشد فزاینده انزوای اسرائیل خواهد شد.

ارزیابی شما از واکنش و پاسخ جبهه مقاومت و ایران به این ترور چیست ؟

ترور شهید اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران نقض قوانین بین‌المللی به حساب می آید که مستلزم واکنش ایران برای حفظ قدرت بازدارندگی‌اش است. مقاومت در همه محورهای خود آمادگی خود را برای مقابله با اسرائیل افزایش می‌دهد تا توانایی‌های آن را محدود کرده، این رژیم را محاصره کند و آن را به حالت نابودی برساند.

این رویداد، مقاومت را وارد مرحله مهم و تعیین کننده رویارویی با اسرائیل کرد، زیرا جبهه‌های متعددی از جنگ را گشود. سزای این رژیم نابودی است. جنگ اکنون نه تنها یک جنگ منطقه‌ای که یک جنگ بین المللی است؛ جنگی که موجودیت رژیم صهیونیستی را تهدید می کند.

به نظر شما این اقدام تروریستی می تواند منطقه را به سمت یک یک جنگ فراگیر و همه جانبه پیش ببرد؟

به نظر من ترور شهید اسماعیل هنیه رهبر مقاومت حماس در تهران یکی از حوادث مهم در طول سال های اخیر است که ما اکنون در حال تجربه آن هستیم. جنگ کنونی بین محور مقاومت با محور آمریکا و متحدانش است. قطعا باید گفت که محور مقاومت در این جنگ پیروز خواهد شد و شکست ازآنِ آمریکا و صهیونیسم خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ