شرکت‌های دارویی بالغ بر ۳۰ همت تسهیلات بانکی گرفته اند

اقتصاد ایران: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو، به تشریح روند پرداخت مطالبات و تسهیلات به شرکت‌های دارویی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده گفت: در سال ۱۴۰۱ از محل منابع صندوق توسعه ملی، مبلغ ۸ همت جهت تسویه مطالبات شرکت‌های دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت شد.

وی افزود: در سال گذشته نیز با استفاده از سازوکار تهاتر نفتی مبلغ ۱.۳۷۸ همت از بدهی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت پخش البرز تسویه شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تسویه مطالبات شرکت‌های توزیع کننده دارو، ۳ همت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ اعتبار شده و همچنین بر اساس قانون بودجه کل کشور در مجموع ۳.۵ همت از مطالبات شرکت‌های پخش دارو در قالب تهاتر مالیاتی و بانکی تسویه شد.

وی همچنین با اشاره به قانون بودجه سال گذشته و ایجاد زمینه مساعدتری جهت بازپرداخت بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شرکت‌های پخش دارو از طریق افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه‌ها، پیگیری‌های متعدد، به منظور کسر ۳ درصد قانون "استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقا مناطق کمتر توسعه یافته" از درآمد دارویی دانشگاه‌ها مستثنی شود؛ در نهایت پیگیری‌های مذکور به نتیجه رسید و با ابلاغ قانون بودجه سال جاری به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبلغ مذکور از درآمدهای اختصاصی کسر نشد.

به گفته میرزازاده، در راستای تأمین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌های دارویی با پیگیری‌های سازمان غذا و دارو مقرر شد مبلغ ۳۰ همت تسهیلات بانکی به این شرکت‌ها اختصاص یابد که بر اساس گزارش واصله از سوی بانک مرکزی در سال گذشته بیش از مبلغ مورد توافق تسهیلات به شرکت‌های دارویی اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز مبلغ ۲۰ همت حاصل فروش اوراق اسلامی نیز در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفت تا بخش قابل توجهی از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی از این محل تسویه شود که پرداخت بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این محل در دست اقدام است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تأمین ارز مورد نیاز دارو، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک در سال ۱۴۰۳، گفت: تفاهم نامه سه جانبه ۶۰۰ میلیون دلاری وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور تنظیم و امضا شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ