Canva با تصاحب استارتاپی معروف، به رقیب جدی‌تری برای فتوشاپ تبدیل می‌شود

اقتصاد ایران: Canva با هدف تبدیل شدن به رقیبی جدی‌تر برای فتوشاپ و سایر نرم‌افزارهای ادوبی یکی از استارتاپ‌‌های معروف را تصاحب کرد.

شرکت Canva برای دستیابی به هدف خود در زمینه‌ی ساخت «مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی بصری در سطح جهانی»، استارتاپ استرالیایی Leonardo.ai را که در حوزه‌ی تولید محتوا و تحقیقات هوش مصنوعی مولد فعالیت می‌کند، تصاحب کرد. جزئیات مالی این خرید فاش نشده است؛ اما کانوا با تصاحب استارتاپ مذکور به مجموعه‌ای از ابزارهای تولید تصویر و ویدیو بر اساس متن دسترسی پیدا خواهد کرد.

در بیانیه‌ی کانوا، کامرون آدامز، یکی از بنیانگذاران این شرکت، اعلام کرد که Leonardo.ai «به توسعه‌ی پلتفرم وب خود به‌عنوان یک محصول مجزا مانند مجموعه‌نرم‌افزارهای Affinity که کانوا در اوایل سال ۲۰۲۴ خریداری کرد، ادامه خواهد داد. فناوری‌های Leonardo.ai و مدل پایه‌ی Phoenix نیز به سرعت در محصولات Magic Studio کانوا، مانند Magic Media که ابزاری برای تولید تصویر و ویدیو است، ادغام خواهد شد.»

عبارت Orange ساخته شده با پرتغال توسط هوش مصنوعی Leonardo.ai
نمونه‌ی تصویری که با هوش مصنوعی Leonardo.ai ساخته شده است
Leonardio.ai

کانوا اخیراً تلاش کرده تا پلتفرم خود را با ابزارهای شبیه به مجموعه‌های اداری متنوع‌تر کند، کانوا کماکان یکی از بزرگترین رقبای مجموعه نرم‌افزارهای شرکت ادوبی است. خرید Affinity احتمالا به کانوا در رقابت با نرم‌افزارهای ادوبی مانند Illustrator و Photoshop و InDesign کمک خواهد کرد و Leonardo.ai نیز می‌تواند به عنوان رقیبی برای هوش مصنوعی Firefly در نظر گرفته شود.

مقالات مرتبط
  • استارتاپ فرانسوی با مدل زبانی Large 2 به جدیدترین و قوی‌ترین مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI و متا پاسخ داد
  • استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک ۱۸ میلیارد دلاری می‌شود؟

Leonardo.ai به تک‌کرانچ گفت که مدل‌ هوش مصنوعی‌اش با استفاده از «داده‌های متن‌باز، دارای مجوز و دردسترس عموم» آموزش داده می‌شوند که نسبت‌به توضیحات ادوبی در مورد آموزش مدل فایرفلای، مبهم‌تر است. ادوبی در به‌روزرسانی اخیر سیاست‌های خود، پس از واکنش منفی کاربران، صریحا اعلام کرد که از داده‌های کاربران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نخواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ