استودیوی بازی‌سازی بانجی ۲۲۰ نفر را تعدیل می‌کند و دیگران را به پلی‌استیشن انتقال می‌دهد

اقتصاد ایران: موج تعدیل نیرو اینبار گریبان سازنده‌ی سری بازی‌های محبوب Destiny را گرفته است و این استودیو قصد دارد ۲۲۰ نفر از نیروی‌ کارش را اخراج کند.

استودیوی بازی‌سازی بانجی با موج دیگری از تعدیل نیرو مواجه شده است. پیت پارسونز، مدیرعامل این شرکت، افزایش هزینه‌های توسعه و شرایط اقتصادی را دلیل تعدیل نیرو اعلام کرد. بدین‌ترتیب استودیوی مذکور با تعدیل نیرو‌های گسترده‌ی دو سال اخیر در صنعت بازی‌های ویدیویی همراه شده است.

پارسونز می‌گوید، ۲۲۰ موقعیت شغلی از استودیوی بانجی حذف خواهد شد که معادل ۱۷ درصد از نیروی کار این شرکت است. گفته می‌شود بانجی همچنین سعی دارد ۱۵۵ کارمند دیگر را به بخش پلی‌استیشن انتقال دهد. این اعداد، همراه با ۱۰۰ نفری که در اکتبر سال گذشته (مهر و آبان ۱۴۰۲) در بحبوحه‌ی تأخیر عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی بزرگ Destiny 2: The Final Shape اخراج شدند، نشان می‌دهد بانجی در ۱۲ ماه اخیر تقریباً ۴۰ درصد از کل نیروی‌کارش را از دست داده است. این استودیوی بازی‌سازی قبل از اخراج ۱۰۰ نفر در سال گذشته، حدود ۱۲۰۰ کارمند داشت.

اعلامیه‌ی تعدیل نیروی اخیر در بانجی با خبر کار روی بازی جدید این استودیو همراه بود. پارسونز توضیح می‌دهد: «ما با پلی‌استیشن همکاری می‌کنیم تا یکی از پروژه‌های درحال توسعه‌ی خود را که درواقع یک بازی اکشن با فضاسازی علمی-تخیلی محسوب می‌شود، به استودیوی جدیدی در پلی‌استیشن منتقل کنیم تا توسعه‌ی آن ادامه یابد.»

طبق ادعای پارسونز، سرعت رشد بانجی خیلی بالا بود و رهبری این تیم در میان پروژه‌های متعددش، بیش‌ازحد پراکنده شد. این موضوع روی پروژه‌های شناخته‌شده‌ی استودیو تأثیر منفی داشت، به‌طوری که پارسونز آن را دلیل افت کیفیت در بسته‌ی الحاقی Lightfall بازی Destiny 2 و تأخیر بازی بعدی این شرکت یعنی Marathon، توصیف کرد.

مقالات مرتبط:
  • کمک بزرگ اکتیویژن به هوش مصنوعی: داده‌های کال آو دیوتی وارزون
  • خالق بازی‌های محبوب فورتزا هورایزن، استودیوی بازی‌سازی جدیدی راه‌اندازی می‌کند

پارسونز می‌گوید: «بیش‌از حد جاه‌طلب بودیم و به‌همین دلیل حاشیه‌ی امنیت مالی ما از بین رفت و با کسری بودجه مواجه شدیم.»

پارسونز توضیح می‌دهد که بانجی همچنان روی Destiny 2 و Marathon تمرکز خواهد کرد. او تأکید کرد شرکت متبوعش همچنان بیش‌از ۸۵۰ کارمند دارد که روی دو بازی مذکور کار می‌کنند و به ساخت تجربیات فوق‌العاده‌ای که فراتر از انتظارات گیمرها باشد ادامه خواهند داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ