واکنش تند قطر به درخواست‌های ادامه مذاکرات بعد از شهادت هنیه

اقتصاد ایران: نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در واکنش به درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد چگونه می‌توان مذاکراتی را انجام داد که در آن یک طرف مذاکره، طرف دیگر را به قتل می‌رساند؟

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی برخی درخواست‌ها برای ادامه مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که فعالیت‌های میانجیگرانه قطر را برای مذاکرات آتش بس غزه مدیریت می‌کند، در واکنش به این درخواست‌ها گفت: ترورهای سیاسی و تشدید تنش‌ها علیه غیرنظامیان در نوار غزه در هر مرحله از مذاکره، این سوال را ایجاد می‌کند که چگونه ممکن است مذاکراتی انجام شود، در حالی که یکی از طرف‌های مذاکره، طرف مقابل را می‌کشد؟

وی افزود:صلح منطقه‌ای و بین المللی به شرکای جدی و موضع بین‌المللی در برابر تشدید تنش‌ها و بی‌توجهی به زندگی ملت‌های منطقه، نیاز دارد.

وزارت خارجه قطر روز گذشته اعلام کرد که آنتونی بیلنکن، وزیر خارجه آمریکا با همتای قطری خود تماس گرفته و خواستار ادامه تلاش‌ها برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه و تبادل اسرا شده است.

پیش از این هم وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن جنایت شنیع صهیونیست‌ها در ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرده و این جنایت اشغالگران را نقض فاحش قوانین بین‌المللی دانست.

در بیانیه وزارت خارجه قطر به این منظور آمده است که ترور اسماعیل هنیه و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی، منطقه را به سمت خشونت کشانده و شانس تحقق صلح را از بین خواهد برد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه 10 مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ